Verkeer op HSL L3
Verkeer op HSL L3
Voor de nieuwe zomer dienstregeling staat een belangrijke verandering op til voor HSL L3 en L37. Alle ICE zullen vanaf dan naar L3 verhuizen. Maar is dit een zwart-wit verhaal?
Kan een vertraagde ICE niet nu al over L3 gestuurd worden? Kunnen ze de vertraagde tijd inhalen, staat hij misschien wat langer stil in Aachen, wat de reizigers dan weer niets vinden.
Kunnen ze ook de kleine problem op L3 eruit halen voor de definitieve dienstregeling actief is. Worden ook weer catastrofes vermeden bij de nieuwe dienstregeling.
Rijden hier trouwens Belgische bestuurders op de ICE 3?
Kan een vertraagde ICE niet nu al over L3 gestuurd worden? Kunnen ze de vertraagde tijd inhalen, staat hij misschien wat langer stil in Aachen, wat de reizigers dan weer niets vinden.
Kunnen ze ook de kleine problem op L3 eruit halen voor de definitieve dienstregeling actief is. Worden ook weer catastrofes vermeden bij de nieuwe dienstregeling.
Rijden hier trouwens Belgische bestuurders op de ICE 3?
Re: Verkeer op HSL L3
Treinbestuurders van depot Luik zijn actief op de ICE 3. Momenteel is er nog geen commercieel verkeer over L3, het verschil in reistijd tussen L37 en L3 is te opmerkelijk om zomaar aan de kant te schuiven. Indien een ICE om technische redenen niet over L3 zou kunnen zal hij een aanzienlijke vertraging oplopen.
Re: Verkeer op HSL L3
HSL 3 wordt in principe dus op 14 juni in gebruik genomen, samen met de zomerdienstregeling?
Spoorse groeten,
Davy Ickx
Davy Ickx
Re: Verkeer op HSL L3
normaal wel, ik zie niet in waarom ze voor L3 een andere dag zouden nemen in juni dan dat de zomerdienstregeling dat zou doen.
Re: Verkeer op HSL L3
En dus netjes op dezelfde dag als HSL 4 , Belgie zit toch prachtig in elkaar ???davyickx schreef:HSL 3 wordt in principe dus op 14 juni in gebruik genomen, samen met de zomerdienstregeling?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Verkeer op HSL L3
Het enige verschil is dat op HSL3 er HST's zullen rijden, op HSL4 enkel de Brecht-shuttle...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Re: Verkeer op HSL L3
Ik ben hier in Eupen aangekomen met de IC A 513. Toen ik langs de L3 reed in Chenee heb ik een ICE op de lijn gezien. Vermoedelijk een testrit of een opleidingsrit voor de bestuurders om ervaring op te doen met de ETCS. Hij stond te wachten om op de gewone lijn te komen.
Re: Verkeer op HSL L3
De ICE3 zit al een tijdje op L3. Volgens mijn collega van de DB zijn ze klaar om op 14 juni over L3 te rijden. De eerste commerciële HST in Belgie op ETCS zal er eentje van de DB worden. Dikke slag in het gezicht van Thalys op de verbinding Brussel-Keulen.
Re: Verkeer op HSL L3
Moet men dan die ICE ook niet even demonstreren op Antwerpen- Breda ??? Op Brussel-Keulen zit toch regelmatig een NS-ICE( of is dat al Hispeed-ICE?)Jules schreef:De ICE3 zit al een tijdje op L3. Volgens mijn collega van de DB zijn ze klaar om op 14 juni over L3 te rijden. De eerste commerciële HST in Belgie op ETCS zal er eentje van de DB worden. Dikke slag in het gezicht van Thalys op de verbinding Brussel-Keulen.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Verkeer op HSL L3
Er rijden hier ook Nederlandse, Franse en Belgische Thalyssen op de lijnen, hoor. Alleen moet je de nummers al kennen om te weten wat van wie is. De ICE's rijden in een poule, dus af en toe krijg je NS-ICE's die zelfs niet in Nederland komen. Moet kunnen.
ICE's op overschot heeft men naar verluidt niet, dus DB zal niet gauw naar HSL4 trekken. Daarvoor hebben ze hun stellen zelf teveel nodig. In open access kunnen ze trouwens nog niet, daar moet je nog even op wachten.
ICE's op overschot heeft men naar verluidt niet, dus DB zal niet gauw naar HSL4 trekken. Daarvoor hebben ze hun stellen zelf teveel nodig. In open access kunnen ze trouwens nog niet, daar moet je nog even op wachten.
Re: Verkeer op HSL L3
Zijn de NS ICEs al omgebouwd op ECTS ??? Dan zou een "demo" toch netjes zijn.... even laten zien wat ze kunnen ...groentje schreef:Er rijden hier ook Nederlandse, Franse en Belgische Thalyssen op de lijnen, hoor. Alleen moet je de nummers al kennen om te weten wat van wie is. De ICE's rijden in een poule, dus af en toe krijg je NS-ICE's die zelfs niet in Nederland komen. Moet kunnen.
ICE's op overschot heeft men naar verluidt niet, dus DB zal niet gauw naar HSL4 trekken. Daarvoor hebben ze hun stellen zelf teveel nodig. In open access kunnen ze trouwens nog niet, daar moet je nog even op wachten.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Verkeer op HSL L3
Je bent de Duitse nog vergeten.Er rijden hier ook Nederlandse, Franse en Belgische Thalyssen op de lijnen, hoor
Die Nederlandse ICE's zitten zoals hoger vermeld in een pool Frankfurt-Brussel-Amsterdam. Dus deze stellen zullen ETCS moete ingebouwd hebben om in juni te kunnen starten op de L3. De ICE3 zal volgens de NS commercieel niet te zien zijn op de HSL Zuid en dus ook niet op L4.
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore