Veel opmerking schieten mij terug vele vele jaren geleden, toen ik eens een opmerking las(echt gebeurd) in de trend van : voor wat dien spoorwegarbeiders..."kunnen we ze niet afschaffen de luiaards,telkekns ik passer met de tein staan ze langs de kant niks te doen".K V B schreef: ↑02 mar 2024, 13:10Een paar voorbeeldjes:nighttrain schreef: ↑16 feb 2024, 09:36Waarom "zeer inefficient"?K V B schreef: ↑15 feb 2024, 10:24 De SNCF is zeer inefficient, en daardoor zijn de kosten per trein erg hoog, en moeten ze vol zitten om rendabel te zijn. Tezelfdertijd doet Frankrijk alles wat het kan om concurrentie tegen te gaan. Maar er komt stilaan toch wat concurrentie. Misschien dat een andere operator wel kan wat SNCF niet kan...
Wat zou U doen of wat moeten ze doen om "ineffcient" te worden volgens U?
Over welke" treinen" hebt U het?
- Gezien bij een reis van Basel naar Parijs over Straatsburg.
De belangrijkste TER verbinding in die regio is Basel - Straatsburg. Die zou gewoon een aansluiting op hetzelfde perron met de TGV dienen te geven, met een overstaptijd van 5 minuten. De goedkoopste manier om reizigers kortere reistijden aan te bieden is met een efficiente dienstregeling. SNCF heeft dat nog steeds niet door.
Reizigers worden vertraagd door onnodige nadar hekkens langs het hele perron. Reizigers 1st en 2de klas moeten verschillende openingen nemen.
8 personenen in uniform op het perron om kaartjes te controleren. En dat terwijl er nog steeds ook een conducteur en verschillende hulpconducteurs op de TGV zitten.
Dat kost allemaal geld, en zorgt er voor dat je als reiziger minder snel op je bestemming bent. Meer geld uitgeven voor een minder goed product, dat is inefficiënt.
- Gezien in Parijs Gare De Lyon:
De TER treinen zijn voor een deel naar Bercy verbannen, wat minder gunstig ligt. Die kunne probleemloos naar GDL, want dat heeft meer dan genoeg perrons. Bercy is overbodig en zou gewoon moeten afgebroken en de grond verkocht worden.
Ook hier weer een hoop personeel dat gewoon rondhangt bij de geheel overbodige poortjes naar de perrons.
- Paris Austerlitz: RER ligt net onder de hoofdsporen. Waarom geen directe toegang tussen beide delen? Waarom moet je zo ver omlopen als je daar van een TER op de RER overtapt?
En zie de lijn Marseille - Nice. Daar woont genoeg volk dat je de TER-Intervilles toch op zijn minst elk uur zou moeten doen rijden. En wanneer Transdev straks overneemt van de SNCF gaat dat ook gebeuren... Ik hoop dat de SNCF nog wat meer concurrentie krijgt en daar van leert. Zoals Trenitalia in Italië ook heeft moeten zich verbeteren.
het is niet omdat er een perron vrij is en kan gebruikt worden volgens de opmerkingsgeest van een buitenstaander,dat de sporen ernaartoe of het perron 100% in dienst zijn.
Nice;Als binnen enkele tijd TRANSDEV gaat overnemen zullen grote infrastructuurwerken hopelijk afgerond zijn en zal de capaciteit va de lijn toenemen.
Personneel: wat is de kost van 10 perrontoezichters/dag/trein als ze 10 vertrekken controleren om er voor te zorgen dat er geen problemen zijn aan boord gedurende het traject......ongeveer 15 euro/persoon/per vertrek...(SMIC-9.22 euro netto per uur+ eventuele andere bruto kosten en premies)