infodag

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Plaats reactie
Ben

infodag

Bericht door Ben »

Hallo iedereen.
eventjes een klein vraagje. aan wat kan ik me verwachten als ik naar de infodag van de NMBS en dit voor de functie treinbestuurder ? Worden er dan ook de testen gedaan om te zien of je wel geschikt bent ?
mvg Ben
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: infodag

Bericht door Bordensteker »

Bij een normale verplichte infosessie niet.
Maar als die eerste uitnodiging meteen een zgn. "jobday" betreft, dan wel.
Ben

Re: infodag

Bericht door Ben »

bestaad er de mogelijkheid voor me ter plekke in te schrijven voor zo een jobdag ? Want op de website kan ik geen informatie meer vinden in verband met de volgende jobdag .
Mvg Ben
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: infodag

Bericht door Bordensteker »

Ik heb de indruk dat men de laatste tijd (wellicht als proef) naast het gewone selectie/aanname traject voor sommige depots met die veel sneller verlopende jobdagen-methode is begonnen. Maar die twee methodes verlopen los van elkaar.
Anderzijds is het wel zo, dat de klassieke werkwijze met infosessie (geen infodag, het is een halve dag) betekent dat u zich feitelijk pas kandidaat stelt voor al de selectieproeven die in de maanden ná de infosessie aan de orde zullen komen.
Dus het is dan aangewezen om de vraag of het in uw geval ook via een jobdag kan gaan, op de infosessie te stellen tijdens de vragenronde aan het eind van het info-gedeelte.

Indien u nog niet uitgenodigd bent voor een infosessie, dan zou u uit moeten zien te vissen of er misschien weer een jobdag zit aan te komen ergens. U zou de dienst Human Resources (HR) kunnen contacteren.

Lees en zoek gerust op dit forum, want er werd al veel geschreven over deze zaken.
En het openbare gedeelte van het met name op rijdend personeel gerichte forum http://www.rijdendpersoneel.be biedt ook veel lezenswaardigs over dit onderwerp.

Kom, wie vult bovenstaande informatie verder aan?
Ben

Re: infodag

Bericht door Ben »

Ok zal ik zeker doen. En word de verdere informatie opgestuurd met de post of via mail? ( heb me ingeschreven voor de infosessie van 25 mei)
mvg Ben
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: infodag

Bericht door Bordensteker »

Ik meen nog steeds per post.
En wees niet verbaasd als het pas vlak voor de dag van de infosessie aankomt.
Als u wat meer in dit forum en dat andere gaat lezen hebt zult u wel vaker dergelijke opmerkingen tegenkomen.

De NMBS is iets om geduld mee te hebben. Komt van pas in uw verdere loopbaan.
pedrorayl

Re: infodag

Bericht door pedrorayl »

Dag Ben, Mijn Naam is Pedro Angel.
Ik heb de Spaanse Nationaliteit en ik ben 29 jaar oud. (elektroniche technicus)
Ik ben "infodag" uitgenodigd.
hebt u nodig helpen? ik wil graag een toekomstige treinbestuurder kennen.
Ik heb ook nodig een beetje van helpen om mijn woordenschap te verbeteren.

Mijn mail is angelperezpedro@gmail.com

Dank u wel.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: infodag

Bericht door HLE 2302 »

pedrorayl schreef:Dag Ben, Mijn Naam is Pedro Angel.
Ik heb de Spaanse Nationaliteit en ik ben 29 jaar oud. (elektroniche technicus)
Ik ben "infodag" uitgenodigd.
hebt u nodig helpen? ik wil graag een toekomstige treinbestuurder kennen.
Ik heb ook nodig een beetje van helpen om mijn woordenschap te verbeteren.

Mijn mail is angelperezpedro@gmail.com

Dank u wel.
Het spreekt voor zich dat een treinbestuurder vloeiend één van de nationale landstalen moet kennen. Je Nederlands zal dus toch wel beter moeten zijn dan het nu is. Misschien is je Frans beter ?
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Eimai
Berichten: 795
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: infodag

Bericht door Eimai »

Ben schreef:bestaad er de mogelijkheid voor me ter plekke in te schrijven voor zo een jobdag ? Want op de website kan ik geen informatie meer vinden in verband met de volgende jobdag .
Mvg Ben
Als informatie over de jobdag verdwijnt van de website wil dat normaal zeggen dat die dag al volgeboekt is (of inschrijvingen zijn al afgesloten).

Wanneer je je sollicitatie opstuurt, kies je meteen voor welke methode je wil gaan (het zijn twee aparte pagina's om op te solliciteren): jobdag waarbij je in principe op één dag weet of je mag beginnen of niet (wel nog medische en psychotechnische testen achteraf voor je zeker bent) of via een informatiesessie, de procedure die veel langer duurt omdat je dan nog enkele keren moet terugkomen voor de testen.

Voor de jobdagen mag je niet lang treuzelen want die zitten redelijk snel vol. Voor de infosessie is er niet echt een limiet wat betreft aantal deelnemers.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: infodag

Bericht door HLE 2302 »

Ik ben er zeker van dat er nog véél jobdagen zullen komen. Ze hebben de komende jaren énorm veel treinbestuurders nodig.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Plaats reactie