elektrische treinen als collectie voor verenigingen onbetaal
elektrische treinen als collectie voor verenigingen onbetaal
Hallo iedereen,
ik denk dat de spoorwegclubs zoals Maldegem, TSP en andere serieus in de problemen geraken voor elektrische treinen als oldtimers.
Ik denk dat TSP een type 22 gekocht heeft maar ze kunnen er niet mee rijden want er is geen hoogspanning.
Deze clubs kunnen zich dat niet permiteren wat terecht is.
Hoe gaan ze dat oplossen voor de toekomst ?
Want nu al zijn type 22,16,15 en andere al oldtimers en er komen er nog.
Iemand een suggestie voor hen?
In Italie mogen de spoorweg clubs sporen gebruiken in stations gratis van de FS om te kunnen rijden met de elekt locos.
Zie maar op youtube.
http://www.youtube.com/watch?v=BJDgTOsNH6A
http://www.youtube.com/watch?v=1VVZgo4- ... re=related
Daarom stel ik voor dat zij ook recht krjigen om in bepaalde stations elektrische locos te zetten waardoor ze kunnen mee rijden of vergis ik mij
Van mij mogen ze gratis van deze sporen en hoogspanning genieten zodat ons patrimonium aan elektrische locomotieven en stellen
niet verloren gaat, dat zou spijtig zijn
Graag jullie mening.
ik denk dat de spoorwegclubs zoals Maldegem, TSP en andere serieus in de problemen geraken voor elektrische treinen als oldtimers.
Ik denk dat TSP een type 22 gekocht heeft maar ze kunnen er niet mee rijden want er is geen hoogspanning.
Deze clubs kunnen zich dat niet permiteren wat terecht is.
Hoe gaan ze dat oplossen voor de toekomst ?
Want nu al zijn type 22,16,15 en andere al oldtimers en er komen er nog.
Iemand een suggestie voor hen?
In Italie mogen de spoorweg clubs sporen gebruiken in stations gratis van de FS om te kunnen rijden met de elekt locos.
Zie maar op youtube.
http://www.youtube.com/watch?v=BJDgTOsNH6A
http://www.youtube.com/watch?v=1VVZgo4- ... re=related
Daarom stel ik voor dat zij ook recht krjigen om in bepaalde stations elektrische locos te zetten waardoor ze kunnen mee rijden of vergis ik mij
Van mij mogen ze gratis van deze sporen en hoogspanning genieten zodat ons patrimonium aan elektrische locomotieven en stellen
niet verloren gaat, dat zou spijtig zijn
Graag jullie mening.
Re: elektrische treinen als collectie voor verenigingen onbe
Het gaat hem niet zozeer om die hoogspanning hoor. Infrabel wil gewoon geen museumloks van elektrisch type op zijn net. Dat was een van de voorwaarden waaronder TSP die 18 mocht aankopen als ik me niet vergis. Bijkomend zijn natuurlijk de vele kosten aan onderdelen die niet altijd vlot te vinden zijn voor deze oudgedienden.
Re: elektrische treinen als collectie voor verenigingen onbe
Er is in België momenteel ruim genoeg rollend historisch materieel om alle ritten gedaan te krijgen. Meer rollend materieel = minder ritten per loc en dus een hogere kostprijs per rit. Daarom zijn rijdende elektrische locs niet nodig. Als statisch monument hebben ze zeker ook hun waarde. Door niet te rijden verslijten ze ook niet, eventueel kunnen ze later nog steeds rijklaar gemaakt worden. In Italië ligt de zaak helemaal anders, daar zullen ze per inwoner niet meer rijdend patrimonium hebben dan hier, maar omdat het land zoveel groter is hebben ze in totaal wel meer treinen
Re: elektrische treinen als collectie voor verenigingen onbe
Het probleem is dat er nog steeds geen regeling bestaat voor de facturatie van de verbruikte stroom. Daarom ook dat je nog geen elektrische loks bij de privéoperatoren hebt. Op het moment dat dit eindelijk geregeld zal zijn kan Infrabel geen gehomologeerde E-loks meer weigeren, ook die van TSP niet. Naast 1805 en 2201 beschikken ze daar trouwens nog over motorstel 082 en de 1503 terwijl een 25.5 in de pijplijn zit.
Re: elektrische treinen als collectie voor verenigingen onbe
tegen dat die 25.5 zal rijden, hebben ze nog wel wat werk aan hoor
Re: elektrische treinen als collectie voor verenigingen onbe
Hoe bollen de Fransen dan met hun BB36000?? Op gratis elektriciteit in België??gysev schreef:Het probleem is dat er nog steeds geen regeling bestaat voor de facturatie van de verbruikte stroom. Daarom ook dat je nog geen elektrische loks bij de privéoperatoren hebt. Op het moment dat dit eindelijk geregeld zal zijn kan Infrabel geen gehomologeerde E-loks meer weigeren, ook die van TSP niet. Naast 1805 en 2201 beschikken ze daar trouwens nog over motorstel 082 en de 1503 terwijl een 25.5 in de pijplijn zit.
Re: elektrische treinen als collectie voor verenigingen onbe
Dat is een samenwerkingsverband met de NMBS en de Fransen. Dus de winsten en kosten worden gedeeld.Steven schreef:Hoe bollen de Fransen dan met hun BB36000?? Op gratis elektriciteit in België??gysev schreef:Het probleem is dat er nog steeds geen regeling bestaat voor de facturatie van de verbruikte stroom. Daarom ook dat je nog geen elektrische loks bij de privéoperatoren hebt. Op het moment dat dit eindelijk geregeld zal zijn kan Infrabel geen gehomologeerde E-loks meer weigeren, ook die van TSP niet. Naast 1805 en 2201 beschikken ze daar trouwens nog over motorstel 082 en de 1503 terwijl een 25.5 in de pijplijn zit.
Re: elektrische treinen als collectie voor verenigingen onbe
Ik dacht dat die samenwerking zo goed als dood was en dat sncf ook treinen in eigen beheer had die met BB36000 worden gedaan.Bibke schreef: Dat is een samenwerkingsverband met de NMBS en de Fransen. Dus de winsten en kosten worden gedeeld.
Re: elektrische treinen als collectie voor verenigingen onbe
Dat de NMBS met hun partners elektrisch kunnen rijden en de privé operatoren niet bewijst mijns inziens dat de splitsing niet goed uitgevoerd werd.
Re: elektrische treinen als collectie voor verenigingen onbe
De privé deed het tot nu toe niet omdat ze te veel afhankelijk waren van derden voor die last mile, die derde was ENKEL nmbs tot nu toe. Dus logisch dat ze voor diesel gekozen hebben om zo effectief van a tot b te rijden.
Re: elektrische treinen als collectie voor verenigingen onbe
Hebben die geen energiemeters, die het verbruik opmeten zoals in je huis ? De Traxxen, zowel die van de NMBS als die van HSA/ECR hebben dat wel, en aan de hand daarvan kan Infrabel (maandelijks ?) het stroomverbruik afrekenen.Steven schreef:Hoe bollen de Fransen dan met hun BB36000?? Op gratis elektriciteit in België??
Re: elektrische treinen als collectie voor verenigingen onbe
energiemeters beginnen ze nu maar pas te installeren, zelfs de NMBS heeft zover ik weet nu een paar locs rondrijden met een paar meters "op proef". Zolang niet iedereen zo een meter heeft is dat dus moeilijk he.
Re: elektrische treinen als collectie voor verenigingen onbe
Kunnen die meters op één of andere manier "zien" of de energie afgenomen wordt op bv Infrabel netwerk of Prorail? En indien dit zo is: hoe wordt dit technisch geregeld?msts.be schreef:Hebben die geen energiemeters, die het verbruik opmeten zoals in je huis ? De Traxxen, zowel die van de NMBS als die van HSA/ECR hebben dat wel, en aan de hand daarvan kan Infrabel (maandelijks ?) het stroomverbruik afrekenen.Steven schreef:Hoe bollen de Fransen dan met hun BB36000?? Op gratis elektriciteit in België??
Anders wordt het nog steeds ingewikkeld om een correcte facturatie te doen bij internationaal opererende treinen.
Re: elektrische treinen als collectie voor verenigingen onbe
Je kan werken met meerdere telwerken op een meter. Net zoals een meter bij u thuis een dag en nachtstand heeft. Door bij de grensovergang van GSM-r netwerk te veranderen kan je die meter ook de nodige puls geven om van meter te veranderen.
Re: elektrische treinen als collectie voor verenigingen onbe
Raadpleeg de netverklaring om de kostprijs over elektrische tractie te berekenen.
Normale uren
maandag tot vrijdag (uitgezonderd feestdagen) van 9 uur tot 16uur en van 18 uur tot 22 uur
115 EUR/MWh
Piekuren
weekdagen (uitgezonderd feestdagen) van 7 uur tot 9 uur en van 16 uur tot 18 uur
185 EUR/MWh
Stille uren
feestdagen, zaterdagen, zondagen weekdagen tussen 22 uur ’s avonds en 7 uur ’s morgens
71 EUR/MWh
Infrabel gebruikt de volgende formules:
- Reizigers: (34 + 0,025 * DD) Wh/ton-km
- Hoge snelheid: (42 + 0,025 * DD) Wh/ton-km
- Goederen: 19 Wh/ton-km
Normale uren
maandag tot vrijdag (uitgezonderd feestdagen) van 9 uur tot 16uur en van 18 uur tot 22 uur
115 EUR/MWh
Piekuren
weekdagen (uitgezonderd feestdagen) van 7 uur tot 9 uur en van 16 uur tot 18 uur
185 EUR/MWh
Stille uren
feestdagen, zaterdagen, zondagen weekdagen tussen 22 uur ’s avonds en 7 uur ’s morgens
71 EUR/MWh
Infrabel gebruikt de volgende formules:
- Reizigers: (34 + 0,025 * DD) Wh/ton-km
- Hoge snelheid: (42 + 0,025 * DD) Wh/ton-km
- Goederen: 19 Wh/ton-km
De trein.
Alleen voor durvers.
Alleen voor durvers.