09/05/06 - Problemen met overwegen Leuven

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

09/05/06 - Problemen met overwegen Leuven

Bericht door Asterix »

Vanavond tussen 18.30u en 19.00u bleven verschillende overwegen in de buurt van Leuven dicht.

Het ging om lijn 35 (Leuven - Aarschot) in Wezemaal en lijn 139 (Leuven - Ottignies) op 2 plaatsen in Heverlee.

Iemand meer nieuws? Misschien blikseminslag? Nochtans liggen beide lijnen mijlenver uit elkaar....
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Misschien toeval dat ze alletwee te samen dichtbleven?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

het heeft hier (heverlee) wel serieus geonweerd :wink: hagelstenen zo groot als knikkers :roll: wie weet was er wel een inslag ja :roll:
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Bericht door Asterix »

Bij de NMBS Leuven had Blok 9 het over "groot alarm". Iemand meer uitleg?
Lukas
Berichten: 1674
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Bericht door Lukas »

Hoi,

Volgens mij hoeft het niet eens te onweren:De overwegen op lijn 35 zijn zeer storingsgevoelig.Ikzelf woon in Rotselaar en dat is op plus minus 10 kilometer van Leuven en op L 35.Het valt mij op dat de overwegen in Rotselaar erg storingsgevoelig zijn.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1219
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Bericht door Tim »

Jeroen schreef:Bij de NMBS Leuven had Blok 9 het over "groot alarm". Iemand meer uitleg?
Groot alarm heb je wanneer een overweg langer dan 10 minuten dicht blijft.
Dan vallen alle seinen die de overweg beveiligen op rood en moeten de treinen de overweg met SF05 kruisen.
steamer

Bericht door steamer »

Hoi,

Die overweg hier in Heverlee ligt op een steenworp van mijn deur.... Vlak na het (zoals Shrek al zei) bijzonder korte maar hevige onweer lag de overweg in groot alarm (hij functioneerde dus niet naar behoren). Gevolg: een hoop geclaxonneer toen efkens later een gemoderniseerd stelleke naar Ottignies passeerde...

Ik veronderstel dat ook de andere overwegen dus last hadden van dat bliksemse weertje...

Groetjes,
Steamer
BN-koekje

Bericht door BN-koekje »

Zijn alle overwegen niet gevoelig aan onweer? Hier in de buurt durft de overweg ook wel vaker er de brui aan te geven net na een onweer...
Plaats reactie