Stationsomroepers in Leuven roepen tot in Casablanca

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Stationsomroepers in Leuven roepen tot in Casablanca

Bericht door Adler »

Gelezen op de VRT-site: :D :D :D

Het geluid van de stationsomroepers in Leuven draagt te ver. Dat vindt een inwoner uit de Casablanca-wijk in Kessel-Lo.
De wijk ligt op zo'n 2 kilometer van het station van Leuven. De omroepers zijn er nog te horen.

Buurtbewoner Stefaan Hublou heeft een brief geschreven naar burgemeester Louis Tobback (SP.A) en naar de NMBS. Hij wil dat de overlast vermindert.

"Voor 7 uur 's ochtens worden we al gestoord door de omroeper die reizigers duidelijk maakt naar welk spoor ze moeten", zegt Hublou.

"Als je weet dat onze wijk op 15 minuten wandelen ligt van het station, vind ik dat toch wel sterk."
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22549
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

mm de wind zit precies goed :lol:
sommige mensen klagen bij het minste, denk da je best zelf effe gaat horen hoe erg het werkelijk is. ni vergeten dat er 1 zijde van het station nog niet gesloten is, er moet nog een stuk glazen gevel geplaatst worden aan de luifel en dit kan er misschien voor zorgen dat het dan al veel beter is met de geluidsoverlast.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Bericht door Adler »

De VRT heeft dit keer wel een foto van het station van Leuven geplaatst en niet van een of ander Engels station, ze leren bij geloof ik.
Nu nog leren wat een lokomotief is en we komen er nog.
Gebruikersavatar
JC
Berichten: 80
Lid geworden op: 09 nov 2006, 10:55
Locatie: Mechelen

Bericht door JC »

Ik woon op 150 m van het station van Mechelen en heb zeer zelden last van de stationsomroepers. Enkel bij oostenwind hoor ik ze van ver bij mij thuis. Dit lijkt me dan ook sterk overdreven.
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Toen ik nog in het middelbaar zat kon ik, wanneer de wind goed zat, vanuit klas ook goed het omroepen in het station van Brugge horen. :P
5307
Berichten: 1078
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:52

Bericht door 5307 »

1 minuut voor de trein in wervik in het station aankomt, gaat er een bel aan het stationsgebouw..

ik hoor die altijd + het gerem en optrekken van de breaks hoor ik ook altijd en ik woon er een kilometer vandaan :lol:
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Bericht door Adler »

Ik begrijp alleen niet dat deze klacht van die ene persoon blijkbaar zo belangrijk is om op de eerste pagina van het VRT-nieuws te komen.
Is dat nu werkelijk zo belangrijk dat die ene man zich om 7 uur 's morgens gestoord voelt omdat hij het station van Leuven hoort?
Of weet men bij de VRT echt niets anders meer te vertellen?
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Bericht door Patrick »

Misschien moet de omroeper om 07.00 u. eens roepen: "'t Is tijd om op te staan!" :D
Kris

Bericht door Kris »

Als die NIMBY dat al op 2km afstand hoort, dan moet er toch al een berg klachten gekomen zijn van de directe omgeving?
pietje

Bericht door pietje »

Het is toch echt komkommertijd :?
sweek

Bericht door sweek »

Ik woon aan een zessporig spoor en maximaal 80 meter van het lokale station (Harringay). Ik heb nog nooit de omroepberichten gehoord van hieruit. Wel de treinen, natuurlijk.
5307
Berichten: 1078
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:52

Bericht door 5307 »

sweek schreef:Ik woon aan een zessporig spoor
huh?!?

hoe ziet dat eruit ??? :wink:
sweek

Bericht door sweek »

5307 schreef:
sweek schreef:Ik woon aan een zessporig spoor
huh?!?

hoe ziet dat eruit ??? :wink:
Zo zo'n beetje. Zelfs 10-sporig daar ofzo omwille van het depot.
Naja, je weet wat ik bedoelde. :)
ronny
Berichten: 544
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:48
Locatie: Ramsel

Re: Stationsomroepers in Leuven roepen tot in Casablanca

Bericht door ronny »

Adler schreef:Gelezen op de VRT-site: :D :D :D

Het geluid van de stationsomroepers in Leuven draagt te ver. Dat vindt een inwoner uit de Casablanca-wijk in Kessel-Lo.
De wijk ligt op zo'n 2 kilometer van het station van Leuven. De omroepers zijn er nog te horen.
Ik stond op spoor 13 te Leuven te wachten op de L-trein van 17u35 naar Aarschot-Hasselt toen er iets werd omgeroepen. Ik had het niet verstaan maar een paar reizigers gingen terug naar de onderdoorgang. De trein was afgeschaft. Dit betekende 32 minuten wachten. Te Aarschot stonden stel 735 en 708 op spoor 1 blijkbaar in panne.
dentheo
Berichten: 8180
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Bericht door dentheo »

sweek schreef:
5307 schreef:
sweek schreef:Ik woon aan een zessporig spoor
huh?!?

hoe ziet dat eruit ??? :wink:
Zo zo'n beetje. Zelfs 10-sporig daar ofzo omwille van het depot.
Naja, je weet wat ik bedoelde. :)
Is dat metro of midland of Thameslink is toch op lijn vanaf StP ?
Plaats reactie