Pagina 1 van 1

Mechelen - Sint-Niklaas

Geplaatst: 05 jun 2007, 09:16
door JC
Deze morgend was de trein van 7:07 van Mechelen naar Sint-Niklaas afgeschaft. Voor mijn vrouw was dat bijzonder vervelend omdat ze dan niet op tijd op haar werk geraakt. Ze gebruikt pas sinds kort te trein en heeft al te maken met deze 'ongemakken'. Haar vertrouwen in de NMBS is dan al van in het begin ver zoek.

Weet er iemand wat er aan de hand was ?

Geplaatst: 05 jun 2007, 10:14
door Steven
motorstel defekt, ontbrekend materieel of personeel? er zijn verschillende mogelijke oorzaken.

Geplaatst: 05 jun 2007, 11:00
door JC
Spijtig genoeg heeft de pendelaar daar weinig boodschap aan. Deze mensen moeten tijdig op hun werk geraken. Voor velen betekent laat toekomen een groot probleem. Afgeschafte treinen blijken de laatste nogal courant te zijn.

In normale bedrijven waar men aan dienstverlening doet heeft men hiervoor oplossingen:

- reservematerieel
- reservepersoneel
- ...

Geplaatst: 05 jun 2007, 11:47
door Wover
Reservematerieel is niet zo evident he. Ze kunnen moeilijk in elk station een paar breaks zetten om treinen te vervangen... En bovendien zou het waarschijnlijk al meer dan een uur duren voor een trein met bestuurder en treinbegeleider beschikbaar zou zijn, dus dan kan je al beter de volgende trein nemen ;).

Over de afgeschafte trein dan: Mechelen - Sint-Niklaas, dat is waarschijnlijk dat gesplitst deel van Leuven - Mechelen - Sint-Niklaas/Antwerpen.

De kans is dan groot dat het ging om een (ont)koppelprobleem, en dat men volledig naar antwerpen is gereden. Als men dit niet heeft gecommuniceerd vind ik het jammer, want waarschijnlijk had jouw vrouw dan gewoon tot Antwerpen kunnen meerijden en daar een trein naar Sint-Niklaas nemen...

Geplaatst: 05 jun 2007, 12:41
door JC
Dat zou geen oplossing geweest zijn vermits ze naar Puurs rijdt. Weerom, pendelaars hebben er niks aan dat de NMBS zijn breaks niet ontkoppelt krijgt. Ze verwachten een dienstverlening, in de plaats krijgt men een slechte dienstverlening gekoppeld aan een slechte communicatie. Dat maakt mensen kwaad !

Geplaatst: 05 jun 2007, 13:10
door Elgar
Ontkoppelingsprobleem zal het niet geweest zijn aangezien het om een piektrein gaat en geen IR a. Deze dienst wordt gereden met een varkensneus, die eerst een P-trein van Sint-Niklaas naar Mechelen doet en dan terugkeert naar Sint-Niklaas.


Heb één keer in Mechelen een ontkoppelingsprobleem meegemaakt, maar dan reed er gewoon niks meer verder, dan bleef gans die trein in Mechelen staan. Het zou dan wel logischer zijn dat men dan naar Sint-Niklaas zou rijden (als het nog mogelijk is om te rijden) i.p.v. Antwerpen, want daarvoor heb je wel meerdere mogelijkheden.

Geplaatst: 05 jun 2007, 13:37
door Wover
Elgar schreef: Heb één keer in Mechelen een ontkoppelingsprobleem meegemaakt, maar dan reed er gewoon niks meer verder, dan bleef gans die trein in Mechelen staan. Het zou dan wel logischer zijn dat men dan naar Sint-Niklaas zou rijden (als het nog mogelijk is om te rijden) i.p.v. Antwerpen, want daarvoor heb je wel meerdere mogelijkheden.
Ik heb ook al eens koppelingsproblemen gezien in Mechelen. Ik moest de IR-a hebben naar Leuven, en het deel uit Antwerpen kwam aan. Ik blijf daar altijd naar de koppeling kijken, en deze keer kwam het deel uit Antwerpen redelijk snel aangereden, maar uiteindelijk reed hij tegen een goeie 3kph tot tegen de andere break. Ik zag al dat de koppeling niet in orde was, maar ben toch maar in de break gaan zitten. Even later zetten ze de panto tegen de draad maar die valt onmiddelijk terug op het dak. Dan ontkoppelen ze terug en rijden ze er redelijk hard terug tegen en zo 2/3 keer en uiteindelijk geraakte hij dan blijkbaar toch gekoppeld. De verluchting is wel enkele keren uitgevallen tussen Mechelen en Leuven, en veilig voelde ik mij niet echt maja :P

Geplaatst: 05 jun 2007, 15:42
door Stijn D.C.
JC schreef:Dat zou geen oplossing geweest zijn vermits ze naar Puurs rijdt. Weerom, pendelaars hebben er niks aan dat de NMBS zijn breaks niet ontkoppelt krijgt. Ze verwachten een dienstverlening, in de plaats krijgt men een slechte dienstverlening gekoppeld aan een slechte communicatie. Dat maakt mensen kwaad !
Antwerpen - Puurs kan je ook nemen via L52
maar zijn wel omwegen, kan je beter de volgende nemen ofzo.

Geplaatst: 05 jun 2007, 18:25
door Patrick
Steven schreef:motorstel defekt, ontbrekend materieel of personeel? er zijn verschillende mogelijke oorzaken.
Kan je niet eens kijken in jullie informatiesysteem?

Geplaatst: 05 jun 2007, 21:45
door Steven
Patrick schreef:
Steven schreef:motorstel defekt, ontbrekend materieel of personeel? er zijn verschillende mogelijke oorzaken.
Kan je niet eens kijken in jullie informatiesysteem?
dat word niet altijd van alle treinen op het intraweb geplaatst, soms zie je gewoon staan als melding, fout vrijgegeven na onderzoek (of iets dergelijks)

Geplaatst: 06 jun 2007, 11:11
door JC
Stijn D.C. schreef:
JC schreef:Dat zou geen oplossing geweest zijn vermits ze naar Puurs rijdt. Weerom, pendelaars hebben er niks aan dat de NMBS zijn breaks niet ontkoppelt krijgt. Ze verwachten een dienstverlening, in de plaats krijgt men een slechte dienstverlening gekoppeld aan een slechte communicatie. Dat maakt mensen kwaad !
Antwerpen - Puurs kan je ook nemen via L52
maar zijn wel omwegen, kan je beter de volgende nemen ofzo.
De volgende nemen is niet altijd een optie. Pendelaars komen niet graag met zoveel reserve op het werk aan dat een volgende trein nemen een optie zou zijn.
Via Antwerpen-Berchem is geen optie want dit duurt langer dan op de volgende trein wachten.

Feit blijft, de NMBS biedt een gebrekkige dienstverlening en is zeer slecht in communiceren.

Geplaatst: 06 jun 2007, 18:04
door Stijn D.C.
ok, dat is waar

Geplaatst: 06 jun 2007, 18:06
door Nekvin
Wover schreef:Reservematerieel is niet zo evident he. Ze kunnen moeilijk in elk station een paar breaks zetten om treinen te vervangen... En bovendien zou het waarschijnlijk al meer dan een uur duren voor een trein met bestuurder en treinbegeleider beschikbaar zou zijn, dus dan kan je al beter de volgende trein nemen ;).

Over de afgeschafte trein dan: Mechelen - Sint-Niklaas, dat is waarschijnlijk dat gesplitst deel van Leuven - Mechelen - Sint-Niklaas/Antwerpen.

De kans is dan groot dat het ging om een (ont)koppelprobleem, en dat men volledig naar antwerpen is gereden. Als men dit niet heeft gecommuniceerd vind ik het jammer, want waarschijnlijk had jouw vrouw dan gewoon tot Antwerpen kunnen meerijden en daar een trein naar Sint-Niklaas nemen...

7.07u is een P trein, ik dacht niet dat die ontkoppeld werd van het stuk van antwerpen