Aangenaamste lokettenzaal

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Trainspotterke

Aangenaamste lokettenzaal

Bericht door Trainspotterke »

Om nog wat verder te zeveren rond 'de mooiste, de lelijkste, ...' :P

Welk stationsgebouw heeft voor jou de aangenaamste lokettenzaal, rekening houdend met de schoonheid ervan, de properheid, de stilte, de gezelligheid, ...

Ik vind dat het station van Welkenraedt over een zeer aangename lokettenzaal beschikt. Het is in een mooie stijl en het heeft iets weer van een gezellige zithoek.
5307
Berichten: 1078
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:52

Bericht door 5307 »

idem dito, welkenraedt
groentje
Berichten: 7278
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Ik ben nog nooit geweest in Welkenraedt. Ik ga dus resoluut voor Gent-Sint-Pieters. Vroeger was het inderdaad een donker gat, maar de schilderingen zijn prachtig opgepoetst, er is weer veel licht in de zaal, en de open loketten ogen zeer vriendelijk.
.Pieter

Bericht door .Pieter »

Londerzeel, zonder twijfel :wink:
Kris

Bericht door Kris »

Brussel en Antwerpen-Centraal
groentje
Berichten: 7278
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Ik neem aan dat je Brussel-Centraal bedoelt. Dat is inderdaad een prachtige zaal, alleen spijtig van die koterijen opzij.
Antwerpen-Centraal mist een goed vloer. Die betonvlakte vind ik toch niet zo aantrekkelijk...
Kris

Bericht door Kris »

groentje schreef:Ik neem aan dat je Brussel-Centraal bedoelt. Dat is inderdaad een prachtige zaal, alleen spijtig van die koterijen opzij.
Ik bedoelde Brussel-Centraal
Verder kan ik in Brussel ook de lokettenzaal van het Noordstation apprecieren. Als al die overbodige zaken zoals die belwinkel, krantenwinkel, etc daar verwijnen en ze de zaal terug wat opknappen is dat één der prachtigste zalen...
am62
Berichten: 840
Lid geworden op: 20 mei 2006, 20:40

Bericht door am62 »

Kris schreef:
groentje schreef:Ik neem aan dat je Brussel-Centraal bedoelt. Dat is inderdaad een prachtige zaal, alleen spijtig van die koterijen opzij.
Ik bedoelde Brussel-Centraal
Verder kan ik in Brussel ook de lokettenzaal van het Noordstation apprecieren. Als al die overbodige zaken zoals die belwinkel, krantenwinkel, etc daar verwijnen en ze de zaal terug wat opknappen is dat één der prachtigste zalen...
idd maar laat het Lotto verdeelpunt maar staan... (inclusief de oude madam) overigens iemand weet wat ze met het vroegere inlichtingskantoor gaan doen ?? Waar is de tijd dat ik daar mijn briefjes attest voor treinvertraging kwam halen bij die Nederlandsonkundige dame.
groentje
Berichten: 7278
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Kris schreef:Verder kan ik in Brussel ook de lokettenzaal van het Noordstation apprecieren. Als al die overbodige zaken zoals die belwinkel, krantenwinkel, etc daar verwijnen en ze de zaal terug wat opknappen is dat één der prachtigste zalen...
Hmm, Voor mij hebben ze Brussel-Noord verprutst. Zeker is dat een mooie zaal, maar ze zit volledig ingesloten door die afschuwelijke WTC, is absoluut niet onderhouden, en zoals gezegd, die koterijen staan lelijk in de weg. En als ik eerlijk ben, denk ik trouwens dat de zaal iets te smal is om handig te zijn voor de reiziger...
Kris

Bericht door Kris »

am62 schreef: overigens iemand weet wat ze met het vroegere inlichtingskantoor gaan doen ?? Waar is de tijd dat ik daar mijn briefjes attest voor treinvertraging kwam halen bij die Nederlandsonkundige dame.
Dat infokantoor staat er nog steeds en is nog altijd in gebruik :wink:
OO-MSS

Bericht door OO-MSS »

Verviers
1607

Bericht door 1607 »

Oostende.
Jonathan

Bericht door Jonathan »

1607 schreef:Oostende.
Aangenaam, met al die duiven erin?
Nonkelronnie

Bericht door Nonkelronnie »

Jonathan schreef:
1607 schreef:Oostende.
Aangenaam, met al die duiven erin?
die duiven :lol: zitten in de ruimte tussen lokettenzaal en perrons. In de lokettenzaal (die eigenlijk eens gerenoveerd mag worden) zitten normaal gezien geen duiven
ThomSten

Bericht door ThomSten »

BUITEN!

Het is hier geen duivenkot!

(Dat zei mijn leraar wiskunde altijd als we onze rekenmachine of geodriehoek niet bijhadden...) :lol: :lol:

En om on topic te blijven... ( :roll: ) geef mij dan Welkenraedt ook maar, of kleine stations zijn meestal ook wel gezellig. Bij de grote stations zoals de Brusselse daar is het meestal ongezellig.
Plaats reactie