Nachtnet

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
RhB

Bericht door RhB »

- Een nachtnet leeft bij de politiek.

- Machinisten zijn 's nachts duur.

Oplossing, dat de politiek dan met de nodige centjes (subsidies) over de brug komt. :wink:
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Groot gelijk. Dat nachtnet zal mensen aanzetten om de trein te nemen, Aangezien ze die dan ook 24 uur op 24 kunnen gebruiken.
Joeri

Bericht door Joeri »

Er zijn belangrijkere en meer doorslaggevende factoren om mensen een trein te laten nemen. Liever wat meer treinen overdag en tijdens de avond dan een nachtnet hoor. Op veel lijnen rijdt de laatste trein wel erg vroeg. En 's nachts liggen de meesten in hun bed.
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Joeri schreef:Er zijn belangrijkere en meer doorslaggevende factoren om mensen een trein te laten nemen. Liever wat meer treinen overdag en tijdens de avond dan een nachtnet hoor. Op veel lijnen rijdt de laatste trein wel erg vroeg. En 's nachts liggen de meesten in hun bed.
Voor degene die daar dan niet liggen en dringend weg moeten, kunne dan nog altijd gebruik maken van de trein. Dan heb je de auto 24 op 24 en de trein 24 op 24 (met wat beperkingen dan).
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

de laatste ir a leuven-mechelen neem ik af en toe en die zit steeds vrij goed gevuld, eentje later zou zeker geen kwaad kunnen :roll:
Joeri

Bericht door Joeri »

Dure grap, voor een behoorlijk kleine groep mensen. Dat geld kan je beter investeren in die zaken, die een vast publiek aantrekken.
RhB

Bericht door RhB »

Verlichting op autosnelwegen tussen de afritten in, dat noem ik een echte verspilling.
En in de politiek (bv. Marleen van Brempt) leeft dit idee.
- Niet iedereen heeft een auto.
- Als je mensen die nu een auto bezitten wilt overhalen om naar het openbaar vervoer over te schakelen - jonge gezinnen in een stedelijke omgeving - dan is dat (misschien) een middel.
Dan moet de politiek wel haar verantwoordelijkheid opnemen wat de centjes betreft.
Het mag ook geen belemmering op HKM's geven.
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1830
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Denderleeuw vs Aalst

Bericht door Portbou »

[quote="Jonathan"]Ja, maar de laaste IC A stopt ook wel in Denderleeuw en niet in Aalst.[/quote]

Ja en dat is bepaald onzinnig.
Laatste trein van Brussel naar Aalst is om 23.20.
Dat is erg vroeg.

Mits een iets latere aankomst in Oostende kan men deze trein langs lijn 50 laten rijden en Aalst en Wetteren laten bedienen.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

ik vind ook dat als er een nachtnet is IC-treinen niet noodzakelijk zijn. Al enkele keren heb ik na een optreden in het sportpaleis de laatste trein naar mechelen genomen. op dat uur stoort het echt niet dat die onderweg nog stopt :P
groentje
Berichten: 7304
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Hmm, ik heb die ook eens genomen, en was echt wel kapot, toen ik eindelijk in Brussel aankwam...
Elgar
Berichten: 624
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:41

Bericht door Elgar »

Heb die ook al genomen en al een geluk dat die overal stopt, want ik moest eraf in Sint-Katelijne-Waver. Trouwens op deze trein was het in Antwerpen-Centraal kaartjescontrole alvorens de trein op te stappen!
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

Elgar schreef:Heb die ook al genomen en al een geluk dat die overal stopt, want ik moest eraf in Sint-Katelijne-Waver. Trouwens op deze trein was het in Antwerpen-Centraal kaartjescontrole alvorens de trein op te stappen!
dat is altijd zo heb ik de indruk :wink: wat mij ook opviel was dat er een stuk of 5 TBG's aan boord waren :shock:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22569
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

da die controle voor het instappen gedaan wordt heeft te maken met het comfort van de treinbegeleider, de grootste kans op zwartrijders en miserie is dan al wat ontweken, in berchem en mechelen stapt dan ook nog wat volk op, da er nog treinbegeleiders opzitten wil zeggen da die gedaan hebben en da hun auto gaan zoeken in berchem of soms mechelen (al naargelang hun woonplaats :-))
Jean

Bericht door Jean »

RhB schreef:- Een nachtnet leeft bij de politiek.

- Machinisten zijn 's nachts duur.

Oplossing, dat de politiek dan met de nodige centjes (subsidies) over de brug komt. :wink:

-Elektriciteit is 's nachts goedkoper

-kans op vandalisme en dergelijke vermindert wanneer er constant treinen rijden (trein die hele nacht stilstaat in verlaten bundel is makkelijker doelwit dan als er beweging is in de bundel ,... ) .


-SGV en OSTCH moeten toch meestal volgens 3X8 systeem werken , dus kunnen ze nu ook 's nachts iets nuttig doen
Wover

Re: Denderleeuw vs Aalst

Bericht door Wover »

bw494674 schreef:
Ja en dat is bepaald onzinnig.
Laatste trein van Brussel naar Aalst is om 23.20.
Dat is erg vroeg.

Mits een iets latere aankomst in Oostende kan men deze trein langs lijn 50 laten rijden en Aalst en Wetteren laten bedienen.
23.20 vroeg? In het weekend is de laatste trein die turnhout met de rest van de wereld verbindt om 21.15u!
Plaats reactie