Voith loks voor Belgie?
Re: Voith loks voor Belgie?
En ondertussen is proto-loc nummer 2, die voor de Belgische en Nederlandse toelating zal zorgen, bijna klaar:
http://www.eurailpress.com/news/news.php3
Links op de foto is de loc te zien die de toelatingsritten in België en Nederland zal doen. Is het geel bavetje voor Nederland of België ? Waarschijnlijk wel voor NL, gezien sommige G2000 locs ook al een geel bavetje hebben..
Verder zou Voith ook al deelnemen aan 2 offerteaanvragen van de DB voor zowel nieuwe zware diesellocs als nieuwe rangeerlocs (ter vervanging van resp. de 218/225/232 , de V60 en een deel van de V90..) Ik ben benieuwd hoe dat gaat aflopen
http://www.eurailpress.com/news/news.php3
Links op de foto is de loc te zien die de toelatingsritten in België en Nederland zal doen. Is het geel bavetje voor Nederland of België ? Waarschijnlijk wel voor NL, gezien sommige G2000 locs ook al een geel bavetje hebben..
Verder zou Voith ook al deelnemen aan 2 offerteaanvragen van de DB voor zowel nieuwe zware diesellocs als nieuwe rangeerlocs (ter vervanging van resp. de 218/225/232 , de V60 en een deel van de V90..) Ik ben benieuwd hoe dat gaat aflopen
Re: Voith loks voor Belgie?
eindelijk is iets anders dan die GM dingenmsts.be schreef: Links op de foto is de loc te zien die de toelatingsritten in België en Nederland zal doen.
Re:
Zo lelijk vind ik duikbril en deense neus nu ook weer niet.Bastiaan schreef:Misschien moet Mitsui er maar een paar kopen om dat waar te makenTaurus schreef:Ik heb al ergens de bijnaam 'Darth Vader' gehoord.
Maar ik zal me straks wel rot lachen als die lelijke dingen inderdaad naar België gaan. Jullie hebben toch al Duikbrillen, Rubberneuzen en een gebochelde dubbeldekker, dan kan dit er ook nog wel bij En die Euro4000 kunnen wij wel gebruiken!
Overigens gewoon lolletjes hoor. Ik heb niets tegen België
EDIT
(Dit was even een zinloze reactie)
Re: Voith loks voor Belgie?
Nieuws uit Kiel-Wik: er duiken doemberichten op dat Voith de zaak voor bekeken houdt en zich opnieuw op onderdelen (transmissies, Schaku's, crashbuffers) wil concentreren:
http://www.kn-online.de/Lokales/Kiel/Lo ... -verlassen
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... ?2,6183444
De reden bij Voith is duidelijk: orderboek is na volgend jaar leeg (alle Gravita van de DB uitgeleverd), Maxima-productie in Tsjechië is niet van de grond gekomen. Blijkbaar heeft DB ook de grote Gravita (15L) besteld, wanneer dat gebeurd is is mij niet duidelijk (als optie bij de Gravita 10 order ? Of omgezette locs uit die order ?). Alle locs van die kleine serie zijn in 1 keer uitgeleverd:
http://www.loks-aus-kiel.de/index.php?n ... tion=dview
Slecht nieuws voor wie nu Voith-ondingen gekocht heeft, wie zal ze nu nog kunnen/willen onderhouden ? Nuja, tal van locs van opgegane fabrikanten (O&K, Krauss-Maffei, LHB, Henschel, enz) rijden ook nog altijd, dus zo'n probleem zal het niet worden. Maar het is toch weer een bewijs dat diesel-hydraulische locs stilaan een nicheproduct aan het worden zijn.
http://www.kn-online.de/Lokales/Kiel/Lo ... -verlassen
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... ?2,6183444
De reden bij Voith is duidelijk: orderboek is na volgend jaar leeg (alle Gravita van de DB uitgeleverd), Maxima-productie in Tsjechië is niet van de grond gekomen. Blijkbaar heeft DB ook de grote Gravita (15L) besteld, wanneer dat gebeurd is is mij niet duidelijk (als optie bij de Gravita 10 order ? Of omgezette locs uit die order ?). Alle locs van die kleine serie zijn in 1 keer uitgeleverd:
http://www.loks-aus-kiel.de/index.php?n ... tion=dview
Slecht nieuws voor wie nu Voith-ondingen gekocht heeft, wie zal ze nu nog kunnen/willen onderhouden ? Nuja, tal van locs van opgegane fabrikanten (O&K, Krauss-Maffei, LHB, Henschel, enz) rijden ook nog altijd, dus zo'n probleem zal het niet worden. Maar het is toch weer een bewijs dat diesel-hydraulische locs stilaan een nicheproduct aan het worden zijn.
Re: Voith loks voor Belgie?
De besteling voor 130 Gravita 10BBs is vorig jaar aangepast. Er komen nu 31 Gravita 15L BBs en er zijn nu 89 stuk van 10BB geleverd. Het lijkt er dus op dat er in totaal 120 locs type Gravita bij de DB komen.lijkbaar heeft DB ook de grote Gravita (15L) besteld, wanneer dat gebeurd is is mij niet duidelijk (als optie bij de Gravita 10 order ? Of omgezette locs uit die order ?). Alle locs van die kleine serie zijn in 1 keer uitgeleverd:
http://www.loks-aus-kiel.de/index.php?n ... tion=dview
De toelating van de 15L BB duurde even en zo werd de levering van de 15L BB even opgehouden. Vandaar dat er in 1 keer 10 stuks konden worden uitgeleverd.
Re: Voith loks voor Belgie?
En ja, de locomotieventak van Voith is min-of-meer dood. De geruchten uit december blijken waar te zijn, Voith wil de hele zaak opdoeken maar heeft nog geen overtuigende investeerder gevonden:
http://www.focus.de/finanzen/news/wirts ... 96351.html
Dat was het dan weer voor een zoveelste mislukking in het diesellok-landschap en bewijst nog maar eens dat diesel-hydraulische locs een niche-product zijn. Niet toevallig dat Vossloh zich opnieuw op de diesel-elektrische locs (DE12, DE18, dual-mode enz) gaat concentreren..
http://www.focus.de/finanzen/news/wirts ... 96351.html
Dat was het dan weer voor een zoveelste mislukking in het diesellok-landschap en bewijst nog maar eens dat diesel-hydraulische locs een niche-product zijn. Niet toevallig dat Vossloh zich opnieuw op de diesel-elektrische locs (DE12, DE18, dual-mode enz) gaat concentreren..