werken lijn 12

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: werken lijn 12

Bericht door Robin »

Het resultaat van afgelopen weekend:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Komend weekend gaan ze opschuiven richting de overweg te Heidestraat, de hekken staan er al naast om de overweg af te sluiten.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Trammist

Re: werken lijn 12

Bericht door Trammist »

Ik heb onlangs "ergens" iemand horen beweren dat betonnen dwarsliggers meer lawaai veroorzaken dan hun houten collega's. Is daar iets van aan?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22568
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: werken lijn 12

Bericht door Steven »

nog niet zover ik heb kunnen horen. Tussen de rail en dwarsligger zijn er geluidsdempende stukjes geplaatst dus dat is al een dikke pro.
dentheo
Berichten: 8182
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: werken lijn 12

Bericht door dentheo »

Steven schreef:nog niet zover ik heb kunnen horen. Tussen de rail en dwarsligger zijn er geluidsdempende stukjes geplaatst dus dat is al een dikke pro.
Die dempen de mechanische trilling naar de bodem, meer dan het geluid zelf.
Ik denk dat zonder die stukjes het beton zou verkruimelen onder de rail...
Ik ondervind op 100 m van het spoor NIETS van de geluidsreductie op mijn terras.
Erger vind ik dat de trillingen via de bodem beginnen terug te komen, slechts drie maanden na het ziften....

Als dat erger wordt zal ik Infrabel eens een briefje sturen, onderstopper is toch in de buurt....
Theo
Groeten vanop de Heide
steved
Berichten: 131
Lid geworden op: 30 aug 2006, 12:48

Re: werken lijn 12

Bericht door steved »

Net even de folder ingezien met de gevolgen voor lijn 25. Welke idioot plant er nu vanuit/naar Vilvoorde 2 treinen op 10 minuten tijd? En nadien 'n gat van 50 minuten !!!

gr, Steve
Glodenox
Berichten: 558
Lid geworden op: 16 sep 2007, 00:33
Locatie: Zemst
Contacteer:

Re: werken lijn 12

Bericht door Glodenox »

steved schreef:Net even de folder ingezien met de gevolgen voor lijn 25. Welke idioot plant er nu vanuit/naar Vilvoorde 2 treinen op 10 minuten tijd? En nadien 'n gat van 50 minuten !!!

gr, Steve
Dat ben ik ondertussen al gewoon geworden. De vorige regeling was het 13 minuten van elkaar en een gat van 47 als ik me het goed herinner. Dan kunnen ze bijna beter gewoon 1 van die twee treinen afschaffen, want ze zullen nooit veel volk gaan vervoeren op zo'n manier.

De reden hiervoor zal waarschijnlijk wel weer liggen in de beperkingen met de Noord-Zuidverbinding of kruisingen met andere treinen, maar ik kan me toch niet inbeelden dat zulke problemen onoverkomelijk zijn.

Greetings,
Glodenox
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: werken lijn 12

Bericht door Robin »

fotos van dit weekend komen morgen.
Nog 4 weken lang gaan ze de dwarsliggers doen en dan het station van kijkuit gaan ze veranderen. Dit wist iemand van Infrabel mij te vertellen :)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
dentheo
Berichten: 8182
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: werken lijn 12

Bericht door dentheo »

Robin schreef:fotos van dit weekend komen morgen.
Nog 4 weken lang gaan ze de dwarsliggers doen en dan het station van kijkuit gaan ze veranderen. Dit wist iemand van Infrabel mij te vertellen :)
Stukje uit Blad gemeente Kalmthout
Kijkuit en Vogelenzang

De twee perrons van halte Kijkuit worden in het najaar volledig vernieuwd, alsook de bestrating van de overweg. Tegelijkertijd wordt de spoorlijn verlegd. Dit veroorzaakt wellicht de nodige hinder voor de reizigers, meer info volgt later via deze nieuwsbrief.

De overweg wordt regelmatig afgesloten, vanaf eind oktober zelfs voor een paar weken. Ook het fietspad naast het perron van Kijkuit wordt gedurende die periode afgesloten. Fietsers moeten omrijden via de Kijkuitstraat, Kneuterlaan, Vik en Jefkepad, Akkerlaan, Van Nu en Strakslaan, Veldlaan en Vogelenzangstraat.

Afsluiting overweg Kijkuit
zaterdag 19 september, 12u - 17u
maandag 21 september, 22u - 6u
dinsdag 22 september, 22u - 6u
woensdag 23 september, 22u - 6u
zaterdag 10 oktober, 14u - 6u
zondag 11 oktober, 20u - 6u
maandag 26 oktober - vr 20 november

Afsluiting overweg Vogelenzangstraat
maandag 21 september, 22u - 6u
woensdag 23 september, 22u - 6u
zondag 11 oktober, 11u - 6u
tegelijk wordt de spoorlijn verlegt...... wat bedoelt men daarmee ?? eerst perrons vernieuwen en DAN spoorweg verleggen ???

Iemand ???
Theo
Groeten vanop de Heide
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: werken lijn 12

Bericht door Robin »

sporen meer uit elkaar leggen om een hogere snelheid te kunnen halen? ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze 160km/h wilde halen op de lijn
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
dentheo
Berichten: 8182
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: werken lijn 12

Bericht door dentheo »

Robin schreef:sporen meer uit elkaar leggen om een hogere snelheid te kunnen halen? ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze 160km/h wilde halen op de lijn
Dat zou kunnen, was ik vergeten , is bij de meeste overwegen ondertussen in orde, misschien Kijkuit nog niet (bocht....).
Misschien moet één perron daarvoor ietsje opschuiven...
Theo
Groeten vanop de Heide
Trammist

Re: werken lijn 12

Bericht door Trammist »

De overweg wordt regelmatig afgesloten, vanaf eind oktober zelfs voor een paar weken. Ook het fietspad naast het perron van Kijkuit wordt gedurende die periode afgesloten. Fietsers moeten omrijden via de Kijkuitstraat, Kneuterlaan, Vik en Jefkepad, Akkerlaan, Van Nu en Strakslaan, Veldlaan en Vogelenzangstraat.
:lol: :lol:
Hoe wonderlijk kunnen straatnamen zijn...
dentheo
Berichten: 8182
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: werken lijn 12

Bericht door dentheo »

Trammist schreef:
De overweg wordt regelmatig afgesloten, vanaf eind oktober zelfs voor een paar weken. Ook het fietspad naast het perron van Kijkuit wordt gedurende die periode afgesloten. Fietsers moeten omrijden via de Kijkuitstraat, Kneuterlaan, Vik en Jefkepad, Akkerlaan, Van Nu en Strakslaan, Veldlaan en Vogelenzangstraat.
:lol: :lol:
Hoe wonderlijk kunnen straatnamen zijn...
De "wegen " van een gemeente zijn vreemd maar doorgrondelijk:
Kneuter: vogeltje
Vic en Jefke: twee senioren, buren die jaren dezelfde route wandelden
van Nu en Straks : literaire groep uit Kalmthout
Theo
Groeten vanop de Heide
dentheo
Berichten: 8182
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

lijn 12 werken dit jaar ?

Bericht door dentheo »

Vorig jaar werd mij verteld dat we dit jaar nieuwe rails gingen krijgen op lijn 12.
De stoptreinen rijden nu in het weekend nog en half uur verschoven om een spoor buiten dienst te kunnen nemen in het centrale deel van lijn 12.
Maar wat gaat er dit jaar gebeuren en in welke periode ongeveer ?

Nog dwarsliggers vervangen ? Rails ? bruggen over Albertkanaal hoger leggen ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: lijn 12 werken dit jaar ?

Bericht door Robin »

in Antwerpen-Dam liggen wel dwarsliggers op het perron :roll:, voor welk spoor weet ik ook niet.
Stuur anders een mail naar Infrabel, je krijgt er zeker antwoord van terug ;).
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2955
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: lijn 12 werken dit jaar ?

Bericht door Bibke »

Zijn die niet voor de 19 Mol - Neerpelt?
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie