Franse spoorwegen staken vanavond al

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
JPL107
Berichten: 126
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:48
Locatie: Lier
Contacteer:

Franse spoorwegen staken vanavond al

Bericht door JPL107 »

PARIJS - Het Franse spoorwegpersoneel legt vanavond het werk neer en geeft daarmee het startsignaal voor een algemene staking, morgen, uit protest tegen het omstreden nieuwe jongerencontract van premier Dominique de Villepin. Dat heeft het personeel vandaag aangekondigd.

De bonden voor de nationale spoorwegmaatschappij SNCF hebben de leden opgeroepen vanavond vanaf 20 uur te gaan staken. Morgen wordt het lucht-, trein- en metroverkeer in Frankrijk deels stilgelegd, zullen veel scholen hun deuren sluiten en worden landelijk grote demonstraties gehouden.
Bron: De Standaard
http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... 032006_035
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Voor de verandering... :roll:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22549
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

das ginder geen nieuws meer zo een staking
Wover

Bericht door Wover »

da's echt schandalig e. In mijn handboek Frans van het 5e middelbaar stond trouwens een tekst van 2 bladzijden waarin stond dat de Fransen van heel Europa degenen zijn die het meeste ziek zijn, meeste vakantie nemen, meeste feestdagen hebben en uiteindelijk logischerwijs het minst productief zijn/ minst werken.
AM80
Berichten: 134
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:09
Locatie: Oostende

Bericht door AM80 »

Tja, la Douffe France , de SNCF (Société Nationale des Cheminots Feigneants) en hun TER (Trains Extremement Rares) :twisted:
Meer moet dat niet zijn he :):)
AM80
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Wover schreef:da's echt schandalig e. In mijn handboek Frans van het 5e middelbaar stond trouwens een tekst van 2 bladzijden waarin stond dat de Fransen van heel Europa degenen zijn die het meeste ziek zijn, meeste vakantie nemen, meeste feestdagen hebben en uiteindelijk logischerwijs het minst productief zijn/ minst werken.
Om van de rest nog maar te zwijgen :p :twisted: :twisted: :twisted:
Sander

Bericht door Sander »

Railion nieuwsbrief schreef:Extra nieuwsbrief 31 maart 2006

Frankrijk: opnieuw nationale staking aangekondigd voor dinsdag 4 april a.s.

Vakbonden en andere maatschappelijke organisaties hebben voor dinsdag 4 april a.s. in Frankrijk opnieuw opgeroepen tot een algemene staking. Railion Nederland kan niet uitsluiten dat het treinverkeer van en naar Frankrijk hierdoor hinder ondervindt.
:roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
Bert

Bericht door Bert »

't is daar hun hobby blijkbaar. :roll:
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Bericht door Patrick »

*zucht* Spaart men z'n centen om eens een dagje Londen te doen met de E*, dan krijgt men een geannuleerde trein gratis er bovenop :shock:
Donderdag 06.04: trein 9148 (16.39) naar Lille/Brussel afgeschaft wegens 'staking in Frankrijk' en 'operationele problemen'.
Iedereen dan manueel moeten inchecken en (gelukkig) plaats (en eten) gekregen op 9154 (18.11). Met 15' vertraging in Brussel aangekomen en mijn aansluitende trein foetsie :oops: Heb dan maar een nachtje gepit in een hotelleke. Alle reizigers van de 9148 krijgen nu een gratis enkele reis of 50% korting op een H/T-biljet. Dus toch nog 'eind goed, alles goed'. Merci E*.
rvdborgt
Berichten: 4340
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Bericht door rvdborgt »

Patrick schreef:Met 15' vertraging in Brussel aangekomen en mijn aansluitende trein foetsie :oops: Heb dan maar een nachtje gepit in een hotelleke. Alle reizigers van de 9148 krijgen nu een gratis enkele reis of 50% korting op een H/T-biljet. Dus toch nog 'eind goed, alles goed'. Merci E*.
Ik neem aan dat je dat hotelletje niet zelf hebt moeten betalen? De spoorwegen moeten gestrande reizigers namelijk ofwel onderdak bieden ofwel op een andere manier thuisbrengen.

groetjes,

Rian
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

rvdborgt schreef:
Patrick schreef:Met 15' vertraging in Brussel aangekomen en mijn aansluitende trein foetsie :oops: Heb dan maar een nachtje gepit in een hotelleke. Alle reizigers van de 9148 krijgen nu een gratis enkele reis of 50% korting op een H/T-biljet. Dus toch nog 'eind goed, alles goed'. Merci E*.
Ik neem aan dat je dat hotelletje niet zelf hebt moeten betalen? De spoorwegen moeten gestrande reizigers namelijk ofwel onderdak bieden ofwel op een andere manier thuisbrengen.

groetjes,

Rian
Maja, je kan toch moeilijk de NMBS laten opdraaien voor iets dat door een buitenlands net veroorzaakt is! :?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22549
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

de nmbs kan op zijn beurt da verhalen bij die buitenlandse firma :-)
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Bericht door Patrick »

rvdborgt schreef:Ik neem aan dat je dat hotelletje niet zelf hebt moeten betalen? De spoorwegen moeten gestrande reizigers namelijk ofwel onderdak bieden ofwel op een andere manier thuisbrengen.

groetjes,

Rian
Hèhè, er reden nog treinen omstreeks 22.00 u. hé. Maar niet meer naar Ieper, die was al weg sinds 21.38 8) Dus, kamer zelf betaald, extra dagje verlenging van mijn dagtrip.
rvdborgt
Berichten: 4340
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Bericht door rvdborgt »

Patrick schreef:
rvdborgt schreef:Ik neem aan dat je dat hotelletje niet zelf hebt moeten betalen? De spoorwegen moeten gestrande reizigers namelijk ofwel onderdak bieden ofwel op een andere manier thuisbrengen.
Hèhè, er reden nog treinen omstreeks 22.00 u. hé. Maar niet meer naar Ieper, die was al weg sinds 21.38 8) Dus, kamer zelf betaald, extra dagje verlenging van mijn dagtrip.
Dat bedoel ik dus: je kon niet meer thuiskomen en dus was je gestrand. De NMBS had dat hotel (of een taxi) voor je moeten regelen en betalen. Je kunt alsnog de rekening naar de klantendienst sturen.

Groetjes,

Rian
rvdborgt
Berichten: 4340
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Bericht door rvdborgt »

Trainspotterke schreef:
rvdborgt schreef:
Patrick schreef:Met 15' vertraging in Brussel aangekomen en mijn aansluitende trein foetsie :oops: Heb dan maar een nachtje gepit in een hotelleke. Alle reizigers van de 9148 krijgen nu een gratis enkele reis of 50% korting op een H/T-biljet. Dus toch nog 'eind goed, alles goed'. Merci E*.
Ik neem aan dat je dat hotelletje niet zelf hebt moeten betalen? De spoorwegen moeten gestrande reizigers namelijk ofwel onderdak bieden ofwel op een andere manier thuisbrengen.
Maja, je kan toch moeilijk de NMBS laten opdraaien voor iets dat door een buitenlands net veroorzaakt is! :?
Je hebt een ticket gekocht bij de NMBS en dus ben je klan van de NMBS. De NMBS (samen met de meeste andere Europese spoorwegen) heeft zich ertoe verplicht gestrande reizigers te helpen, wat de oorzaak dan ook is.

Groetjes,

Rian
Plaats reactie