3 doden en 20 zwaargewonden bij treinbotsing Duitsland

Fles

3 doden en 20 zwaargewonden bij treinbotsing Duitsland

Bericht door Fles »

Klik
Bij een treinongeval in de Duitse deelstaat Saksen-Anhalt zijn zaterdagavond laat zeker twintig mensen zwaargewond geraakt. Vermoedelijk is er ook sprake van doden.
Duitse media melden inmiddels drie doden en dat beide treinen in brand staan.

Bron1

Bron2
Fles

Re: 3 doden en 20 zwaargewonden bij treinbotsing Duitsland

Bericht door Fles »

Meerdere rijtuigen ontspoord, kopbak gekanteld

Goederentrein betrof een containertrein van VPS uit Peine (bij Salzgitter).

Inmiddels gaat het om minstens 10 doden.
groentje
Berichten: 7287
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: 3 doden en 20 zwaargewonden bij treinbotsing Duitsland

Bericht door groentje »

Pfioew, dat is ook een stevig ongeval. Laat ons hopen dat het onderzoek oplevert wat de oorzaak was, en er iets aan gedaan kan worden voor in de toekomst. 10 doden...
melle

Re: 3 doden en 20 zwaargewonden bij treinbotsing Duitsland

Bericht door melle »

Zulke rampen blijven dan toch - jammer genoeg- onvermijdelijk...
Trammist

Re: 3 doden en 20 zwaargewonden bij treinbotsing Duitsland

Bericht door Trammist »

Dit artikel bevat alvast enkele goede foto's.

En gaat men de oorzaak ook in de doofpot steken om bepaalde incompetente corrupte politieke figuren niet voor het hoofd te stoten, zoals in België?
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: 3 doden en 20 zwaargewonden bij treinbotsing Duitsland

Bericht door Accelerat »

Duitsland is daar waarschijnlijk véél transparanter in als België, waar alles in de doofpot gestopt kan worden. :wink:
jotie
Berichten: 365
Lid geworden op: 06 aug 2008, 17:17

Re: 3 doden en 20 zwaargewonden bij treinbotsing Duitsland

Bericht door jotie »

@ Trammist: ik kan dat cynisme bepaald niet smaken. Er zijn op dit moment honderden mensen bezig om op alle mogelijke vlakken hun job zo goed en zo kwaad als dat gaat te doen (gewonden verzorgen, overledenen identificeren, forensisch onderzoek, technische opruimwerkzaamheden, etc.) en u maakt zich zonder de minste grond vrolijk over corruptie en incompetentie. Ik vind dat walgelijk.
dentheo
Berichten: 8178
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: 3 doden en 20 zwaargewonden bij treinbotsing Duitsland

Bericht door dentheo »

Twee privémaatschappijen die op elkaar rijden... ik denk op DB-Net maar ben niet zeker....

http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... ?3,4565095


Beeld van de lijn.
Laatst gewijzigd door dentheo op 30 jan 2011, 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Theo
Groeten vanop de Heide
Trammist

Re: 3 doden en 20 zwaargewonden bij treinbotsing Duitsland

Bericht door Trammist »

jotie schreef:@ Trammist: ik kan dat cynisme bepaald niet smaken. Er zijn op dit moment honderden mensen bezig om op alle mogelijke vlakken hun job zo goed en zo kwaad als dat gaat te doen (gewonden verzorgen, overledenen identificeren, forensisch onderzoek, technische opruimwerkzaamheden, etc.) en u maakt zich zonder de minste grond vrolijk over corruptie en incompetentie. Ik vind dat walgelijk.
Ik zeg niks over de mensen op het terrein die momenteel hun werk doen en hun uiterste best doen om hun taken uit te voeren. Ik beschuldig hén niet van corruptie en incompetentie, zij doen wat hen wordt opgedragen.

Wat IK walgelijk vind, is dat men hier in België de oorzaak van de verschrikkelijke treinrampen van Pécrot jaren geleden en Buizingen in 2010 in de doofpot heeft gestoken om de incompetente en corrupte nationale gezagvoerders van toen en nu niet voor het hoofd te stoten. Die mensen staan niet op het terrein, zij zitten op een kabinet om hun vriendjes te plezieren. De mensen op de trein (reizigers én personeel) zijn aan hun grillen overgeleverd.

Als er een ernstig ongeval gebeurt, er vallen doden en gewonden, dan moet er onderzoek gebeuren naar de oorzaak, en het probleem dient verholpen te worden. Bij ons in België wordt het onderzoek gefnuikt om de beerputten die bepaalde politici hebben achtergelaten dicht te houden. Is dat niet walgelijk?


Verder wens ik de hulpverleners die nu in weer en wind keihard aan het werk zijn veel goede moed, de gewonden een voorspoedig herstel, en de nabestaanden van de slachtoffers veel sterkte toe.
melle

Re: 3 doden en 20 zwaargewonden bij treinbotsing Duitsland

Bericht door melle »

Het livrei van de trein is precies van een of ander privé onderneming, weet iemand welke?
dentheo
Berichten: 8178
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: 3 doden en 20 zwaargewonden bij treinbotsing Duitsland

Bericht door dentheo »

Is HEX van Veolia lijkt van ver op NordWestBahn ( ?)
Theo
Groeten vanop de Heide
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: 3 doden en 20 zwaargewonden bij treinbotsing Duitsland

Bericht door kika »

melle schreef:Het livrei van de trein is precies van een of ander privé onderneming, weet iemand welke?
Peine-Salzgitter GmbH (VPS) en HEX.
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: 3 doden en 20 zwaargewonden bij treinbotsing Duitsland

Bericht door msts.be »

Yep, was een Lint 27 van de HEX die helaas verloren is. Maar zolang de productielijn van de gewone Lint (niet met crashfront die binnenkort komt) nog loopt kan men nog een Lint bijbouwen om deze te vervangen.
MaartendeJ
Berichten: 387
Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23

Re: 3 doden en 20 zwaargewonden bij treinbotsing Duitsland

Bericht door MaartendeJ »

Betreft een Tweetje, dus een Lint41.

http://www.nu.nl/buitenland/2436834/dui ... nalen.html

Code: Selecteer alles

Duitse machinist negeerde twee stopsignalen
Uitgegeven:     1 februari 2011 17:13
Laatst gewijzigd:     1 februari 2011 17:13
BERLIJN - De Duitse machinist van een goederentrein die afgelopen weekend betrokken was bij een zwaar ongeluk, heeft twee stopsignalen genegeerd. Dat heeft het Duitse ministerie van Verkeer dinsdag bekendgemaakt, berichtten Duitse media.[...] 
etoile du nord
Berichten: 552
Lid geworden op: 03 nov 2007, 22:18
Locatie: Zingem ( Kruisem )
Contacteer:

Re: 3 doden en 20 zwaargewonden bij treinbotsing Duitsland

Bericht door etoile du nord »

Opnieuw een zwarte dag voor de spoorwegen ... En juist in deze periode , bijna een jaar geleden in Halle :cry:
Afbeelding
Plaats reactie