U hebt natuurlijk gelijk.overweg13 schreef: ↑03 feb 2023, 09:49 Er zijn anders gerenommeerde merken die dat wel doen en zelfs een logo gebruiken dat nog verder teruggaat dan de jaren 50. Het voorbeeld dat hier terzake doet is dat van Bentley, dat ook nog eens erg lijkt op dat van de NMBS. Maar ook andere automerken houden vast aan hun originele logo. Wie dat niet doet, zoals bijvoorbeeld Citroën komt zelden op de proppen met een beter logo. Ik zou zelfs durven zeggen dat het huidige logo een stuk minder elegant is dan de vorige. Maar ja, er zijn nu eenmaal bedrijven die zichzelf in stand houden door andere bedrijven te doen geloven dat verandering alleenzaligmakend is.
Maar als gewone sterveling hebben we onze eigen stijl en smaak. Maar we mogen niet vergeten dat we vandaag zonder het te weten door "marketeers" die op vraag van bedrijven peilingen en onderzoeken laten uitvoeren rond de vragen "wat wil de client","wat doet hem iets kopen". Of je dit graag hebt (ik niet) of wel ,het gebeurt. En in een bedrijf naar gelang de commeriele directeur veel invloed heeft bij zijn CEO,zal deze zich aanpassen aan de marktstudies. Zoals"Stella Artois" met of zonder LEUVEN op het etiket.
Even geheugen opfrissen ! Eurostar had problemen in 1994 met een bandenmerk dat een bandenreeks Eurostar op de markt had....https://www.gtr.com.pk/product/euro-star/
Daar we toch bij "Eurostar en Kanaaltunnel" zitten ,herinner ik mij de evolutie van Eurotunnel naar "Le shuttle" en terug naar Eurotunnel en vervolgens Eurotunnel + le Shuttle en op de beurs is het nu GETLINK. En dit alles naargelang wie de "sterke "commercieel direkteur was.
Bij de politiek zitten we in dezelfde tendens zoals bv VOORUIT ipv de SP... (anderen zullen volgen)In Frankrijk "renaissance" "les republicains" "horizon" enz...