BENELUX

Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: BENELUX

Bericht door Robin »

Shrek schreef:Als Bombardier zijn locos niet in orde krijgt zal het niet lukken.
Trouwens: als er niet snel iets veranderd aan de traxxen is er vanaf december helemaal geen benelux meer. De krokodil gaat (eindelijk !) verdwijnen, dus die traxxen hun ETCS moet in orde zijn.
daar word al volop aan gewerkt ;)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: BENELUX

Bericht door Shrek »

Robin schreef:
Shrek schreef:Als Bombardier zijn locos niet in orde krijgt zal het niet lukken.
Trouwens: als er niet snel iets veranderd aan de traxxen is er vanaf december helemaal geen benelux meer. De krokodil gaat (eindelijk !) verdwijnen, dus die traxxen hun ETCS moet in orde zijn.
daar word al volop aan gewerkt ;)
Al 5 jaar lang zelfs :wink:
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: BENELUX

Bericht door Robin »

Shrek schreef:
Robin schreef:
Shrek schreef:Als Bombardier zijn locos niet in orde krijgt zal het niet lukken.
Trouwens: als er niet snel iets veranderd aan de traxxen is er vanaf december helemaal geen benelux meer. De krokodil gaat (eindelijk !) verdwijnen, dus die traxxen hun ETCS moet in orde zijn.
daar word al volop aan gewerkt ;)
Al 5 jaar lang zelfs :wink:
Laatste tijd wat meer ;)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Eimai
Berichten: 797
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:05

Re: BENELUX

Bericht door Eimai »

Vanaf volgende week gaan er trouwens terug stammen rondrijden op de Benelux met I10- en I6-rijtuigen om de ICR's aan te passen.
Wilson
Berichten: 191
Lid geworden op: 03 jun 2009, 22:09
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Beneluxtrein met I6 en I10

Bericht door Wilson »

Om de ombouw van de ICRm rijtuigen mogelijk te maken worden er vanaf
april 2016 in de IC Brussel ook stammen met I6/ I10 rijtuigen van de NMBS ingezet.
De samenstelling van deze stammen is planmatig als volgt:
HLE 28 - BI10 - BI10 - BI10 - BI6 - AI10 - BI10 - BI10.
Groet, Wilson HLE 11 gek
http://www.youtube.com/wilsonhonda
FLV-FGSP
Berichten: 1892
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: BENELUX

Bericht door FLV-FGSP »

AlexNL schreef:
FLV-FGSP schreef:Eerst maar eens afwachten vanaf wanneer de Benelux via Breda zal worden gestuurd. Ik vang geluiden op dat er wat vertraging op het project zit.
Goh, alweer? Ooit zou die trein rijden vanaf eind 2011, toen werd het september 2012, april 2013, december 2016 en de kans bestaat dus dat het nóg later wordt?
Het is nu officieel: http://www.gva.be/cnt/blela_02235417/be ... april-2017
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: BENELUX

Bericht door kika »

FLV-FGSP schreef:Het is nu officieel: http://www.gva.be/cnt/blela_02235417/be ... april-2017
Benelux die via Noorderkempen rijdt zonder te stoppen is uitgesteld, maar waarom vragen ze in Noorderkempen niet die Breda-shuttle of hoe het ook mag heten? Daarmee zouden ze iets serieuzer overkomen dan een IC-verbinding daar te willen laten stoppen.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: BENELUX

Bericht door Shrek »

kika schreef:
FLV-FGSP schreef:Het is nu officieel: http://www.gva.be/cnt/blela_02235417/be ... april-2017
Benelux die via Noorderkempen rijdt zonder te stoppen is uitgesteld, maar waarom vragen ze in Noorderkempen niet die Breda-shuttle of hoe het ook mag heten? Daarmee zouden ze iets serieuzer overkomen dan een IC-verbinding daar te willen laten stoppen.
Maar er komt helemaal geen Breda-shuttle, dus dat vragen is verloren moeite.
Wat volgens mij wel mogelijk moet zijn is het verlengen van enkele IC uit Brussel/Charleroi tot Noorderkempen. Zowel de Desiro 085, de M6Bx als de HLE 18 software F2 zijn toegelaten op HSL4, dus het zou perfect kunnen. Dus technisch zouden reeksen 20**, 45** of 31** in de spits tot Noorderkempen kunnen komen.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5331
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: BENELUX

Bericht door Steve »

Shrek schreef:
kika schreef:
FLV-FGSP schreef:Het is nu officieel: http://www.gva.be/cnt/blela_02235417/be ... april-2017
Benelux die via Noorderkempen rijdt zonder te stoppen is uitgesteld, maar waarom vragen ze in Noorderkempen niet die Breda-shuttle of hoe het ook mag heten? Daarmee zouden ze iets serieuzer overkomen dan een IC-verbinding daar te willen laten stoppen.
Maar er komt helemaal geen Breda-shuttle, dus dat vragen is verloren moeite.
Wat volgens mij wel mogelijk moet zijn is het verlengen van enkele IC uit Brussel/Charleroi tot Noorderkempen. Zowel de Desiro 085, de M6Bx als de HLE 18 software F2 zijn toegelaten op HSL4, dus het zou perfect kunnen. Dus technisch zouden reeksen 20**, 45** of 31** in de spits tot Noorderkempen kunnen komen.
Dan moet het materieel op die verbindingen wel een stuk homogener worden. Er zitten immers ook de nodige HLE 27's, varkens en Desiro's 080 tussen...
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: BENELUX

Bericht door Shrek »

Steve schreef:
Shrek schreef:
kika schreef: Benelux die via Noorderkempen rijdt zonder te stoppen is uitgesteld, maar waarom vragen ze in Noorderkempen niet die Breda-shuttle of hoe het ook mag heten? Daarmee zouden ze iets serieuzer overkomen dan een IC-verbinding daar te willen laten stoppen.
Maar er komt helemaal geen Breda-shuttle, dus dat vragen is verloren moeite.
Wat volgens mij wel mogelijk moet zijn is het verlengen van enkele IC uit Brussel/Charleroi tot Noorderkempen. Zowel de Desiro 085, de M6Bx als de HLE 18 software F2 zijn toegelaten op HSL4, dus het zou perfect kunnen. Dus technisch zouden reeksen 20**, 45** of 31** in de spits tot Noorderkempen kunnen komen.
Dan moet het materieel op die verbindingen wel een stuk homogener worden. Er zitten immers ook de nodige HLE 27's, varkens en Desiro's 080 tussen...
Als zelfs de politiekers enkel over extra spitstreinen spreken gaat het maar over 2-3 treinen die verlengd worden, daarbuiten kan je dan nog altijd met het andere materieel rijden (al zou het niet slecht zijn de varkens permanent te verbannen van deze IC's en bij uitbreiding alle IC's).
profke
Berichten: 630
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:26

Re: BENELUX

Bericht door profke »

Als zelfs de politiekers enkel over extra spitstreinen spreken gaat het maar over 2-3 treinen die verlengd worden, daarbuiten kan je dan nog altijd met het andere materieel rijden (al zou het niet slecht zijn de varkens permanent te verbannen van deze IC's en bij uitbreiding alle IC's).
Ik ben eerder een andere oplossing geneigd : zolang we varkensneuzen hebben moeten we er speciaal moeite voor doen om te zorgen dat trein-rijzende politici er gebruik van "mogen" maken...
De "cornu-express", bijvoorbeeld: wat mij betreft asap daar het oudst mogelijke type trein op zetten....
AlexNL
Berichten: 2188
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: BENELUX

Bericht door AlexNL »

Het lijkt me duidelijk dat NS hier wéér niet nakomt wat ze hebben beloofd. De geschiedenis herhaalt zich, toen het project nog Fyra heette gebeurde er niets anders. Belofte na belofte werd gebroken, het zou steeds maar "een paar maanden" duren en 5 jaar later stonden we (dwz de reizigers) nog steeds met lege handen.

En ze flikken het gewoon weer. :evil:
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: BENELUX

Bericht door Shrek »

AlexNL schreef:Het lijkt me duidelijk dat NS hier wéér niet nakomt wat ze hebben beloofd. De geschiedenis herhaalt zich, toen het project nog Fyra heette gebeurde er niets anders. Belofte na belofte werd gebroken, het zou steeds maar "een paar maanden" duren en 5 jaar later stonden we (dwz de reizigers) nog steeds met lege handen.

En ze flikken het gewoon weer. :evil:
Lege handen is ook wel zwaar overdreven: de situatie vandaag is allesbehalve slecht. Het kan gewoon nog een klein beetje beter.
trainlovertje
Berichten: 2376
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: BENELUX

Bericht door trainlovertje »

En wat is nu eigenlijk de precieze reden van dat uitstel?
groentje
Berichten: 7293
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: BENELUX

Bericht door groentje »

kika schreef:
FLV-FGSP schreef:Het is nu officieel: http://www.gva.be/cnt/blela_02235417/be ... april-2017
Benelux die via Noorderkempen rijdt zonder te stoppen is uitgesteld, maar waarom vragen ze in Noorderkempen niet die Breda-shuttle of hoe het ook mag heten? Daarmee zouden ze iets serieuzer overkomen dan een IC-verbinding daar te willen laten stoppen.
Hoezo, de Benelux moest toch ook in één beweging de NDK-Express vervangen? Een andere verbinding naar Breda is in elk geval niet gepland, dacht ik. En verkijk je niet teveel op dat IC-logo, ook de meeste voormalige IR-verbindingen rijden vandaag als IC...
Plaats reactie