Ik wil begin april een paar dagen naar Noord-Frankrijk, dus heb ik de dienstregeling bij de NMBS bestudeerd. Tot voor kort had je toch een keurige uurdienst per IC tussen Antwerpen en Rijsel? Waar is die gebleven?
Met vriendelijke groeten,
Theo
Ik wil begin april een paar dagen naar Noord-Frankrijk, dus heb ik de dienstregeling bij de NMBS bestudeerd. Tot voor kort had je toch een keurige uurdienst per IC tussen Antwerpen en Rijsel? Waar is die gebleven?
Die is er nog steeds. De NMBS kiest er echter voor om een overstap in Kortrijk in de planners te laten zien.dentheo schreef: ↑05 mar 2024, 13:10 Vraagje van een buur die weet dat ik in treinen geïnteresseerd ben....
Ik wil begin april een paar dagen naar Noord-Frankrijk, dus heb ik de dienstregeling bij de NMBS bestudeerd. Tot voor kort had je toch een keurige uurdienst per IC tussen Antwerpen en Rijsel? Waar is die gebleven?
Er zijn blijkbaar ook werken tussen Sint-Niklaas en Lokeren. Op dat traject zijn alle treinen vervangen door bussen.desirootje schreef: ↑05 mar 2024, 19:46 Er rijdt dan maar 1 trein per uur over L59. Er zijn dan werken tussen Antwerpen Centraal en Berchem. Het is mogelijk dat het aanbod verminderD is omdat er niet genoeg capaciteit is in beide stations om al deze treinen te ontvangen. De trein naar Poperinge is beperkt tot Lokeren.
Het zou ook te maken kunnen hebben met het tekort aan mensen, maar dan verwacht ik eerder dat de andere treinen beperkt worden. Die uit Poperinge is altijd degene die blijft rijden, het zijn die uit Oostende en De Panne die normaal gezien onder de werken moeten lijden.
Vreemd, de IC uit Oostende lijkt er maar 5 minuten langer over te doen tussen Antwerpen en Gent, maar stopt idd niet op L59. Zou die via Mechelen en Dendermonde rijden?