Dat Denderleeuw uitgekozen wordt ipv Vorst-rijtuigen zou dat niet te maken hebben dat daar een spoor huren goedkoper is dan in Vorst? Ze hebben daar niet echt de faciliteiten om water bij te vullen en wc's te ledigen. Maar zo wordt Denderleeuw terug een tikkeltje internationaal.
260689 schreef: ↑20 mei 2023, 16:55
Dat Denderleeuw uitgekozen wordt ipv Vorst-rijtuigen zou dat niet te maken hebben dat daar een spoor huren goedkoper is dan in Vorst? Ze hebben daar niet echt de faciliteiten om water bij te vullen en wc's te ledigen. Maar zo wordt Denderleeuw terug een tikkeltje internationaal.
Wacht wat? Ik vond het al raar dat de testrit vandaar begon, maar de rijtuigen gaan hier blijven staan? Ik zal even op een fietstochtje moeten gaan.
Er is maar 1 van de 5 bundels in Vorst voorzien om dergelijke lange treinen te ontvangen. Die gebruikt men echter hoofdzakelijk om een heel aantal P treinen op te parkeren. De andere sporen hebben kleinere nuttige lengtes. De tijd dat de bundel expo van Vorst gereserveerd was voor lange internationale treinen is al lang voorbij.
Steven schreef: ↑20 mei 2023, 23:01
Er is maar 1 van de 5 bundels in Vorst voorzien om dergelijke lange treinen te ontvangen. Die gebruikt men echter hoofdzakelijk om een heel aantal P treinen op te parkeren. De andere sporen hebben kleinere nuttige lengtes. De tijd dat de bundel expo van Vorst gereserveerd was voor lange internationale treinen is al lang voorbij.
Hah, net via Google Maps gekeken.
Uitbreidingsmogelijkheden aldaar zijn quasi tot 0 herleid?
In Schaarbeek daarentegen zie ik nog veel open ruimte.
Even raden? Sporenbundels die "net" zijn opgebroken?
Ben hier eerder aanwezig geweest onder "swfjvh".
Door langtijdige afwezigheid is die account gedeactiveerd en onlangs kwam ik hier terug terecht waardoor ik een nieuwe account heb aangemaakt... Datum is louter toeval.
Steven schreef: ↑20 mei 2023, 23:01
Er is maar 1 van de 5 bundels in Vorst voorzien om dergelijke lange treinen te ontvangen. Die gebruikt men echter hoofdzakelijk om een heel aantal P treinen op te parkeren. De andere sporen hebben kleinere nuttige lengtes. De tijd dat de bundel expo van Vorst gereserveerd was voor lange internationale treinen is al lang voorbij.
Trein van 8 rijtuigen+ loc is denk ik niet zo lang he.
Steven schreef: ↑20 mei 2023, 23:01
Er is maar 1 van de 5 bundels in Vorst voorzien om dergelijke lange treinen te ontvangen. Die gebruikt men echter hoofdzakelijk om een heel aantal P treinen op te parkeren. De andere sporen hebben kleinere nuttige lengtes. De tijd dat de bundel expo van Vorst gereserveerd was voor lange internationale treinen is al lang voorbij.
Trein van 8 rijtuigen+ loc is denk ik niet zo lang he.
Het klopt dat Vorst-Rijtuigen op werkdagen behoorlijk vol staat. Anderzijds: door het uitbreiden van het aantal vaste treinrelaties zijn er minder specifieke P-treinen dan vroeger die daar moeten gaan uitwijken en ook de Benelux gaat niet meer naar Vorst om de lok rond te zetten. Bovendien is er ondertussen alweer enige tijd een nieuwe bundel van 4 sporen tussen L96 en de HST-werkplaats. Het zou volgens mij dus wel kunnen om naar Vorst te rijden en ik vrees dat het inderdaad te maken heeft met enige onwil (of te hoge prijzen).
Ik had opgevangen dat die trein uiteindelijk met 14 rijtuigen zou rijden. Dus op basis van die info reageer ik. Als die nu in werkelijkheid maar met 8 zal rijden heb je natuurlijk meer opties om uit te wijken.
Staat de European Sleeper eigenlijk al op de "gele papieren" in Brussel-Zuid en Antwerpen-Centraal?
In Nederland (zoals onderstaand screenshot uit de digitale vertrekstaat van Rotterdam Centraal) staan deze er wel al op.
ovspotter_be schreef: ↑21 mei 2023, 22:15
Staat de European Sleeper eigenlijk al op de "gele papieren" in Brussel-Zuid en Antwerpen-Centraal?
In Nederland (zoals onderstaand screenshot uit de digitale vertrekstaat van Rotterdam Centraal) staan deze er wel al op.
Schermafbeelding 2023-05-21 221519.png
In België staan ze niet te vinden in de vertrekstraten digitaal als gele papieren.
Ik zat net op spoor 9 in Berchem een trein met slaaprijtuigen (Inox, groen-blauw en rood met 'Optima' op geschilderd), getrokken door een Traxx van Lineas passeren richting Brussel. Was dat de European Sleeper?
BlackEagle schreef: ↑22 mei 2023, 09:00
Ik zat net op spoor 9 in Berchem een trein met slaaprijtuigen (Inox, groen-blauw en rood met 'Optima' op geschilderd), getrokken door een Traxx van Lineas passeren richting Brussel. Was dat de European Sleeper?
Dat klopt, normaal is dat voor genodigden en aandeelhouders.