Afschaffingen Benelux

ovspotter_be
Berichten: 722
Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Locatie: Vilvoorde

Re: Afschaffingen Benelux

Bericht door ovspotter_be »

Volgens de website mogen reizigers richting Breda inderdaad reizen via Essen.
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1802
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Afschaffingen Benelux

Bericht door Portbou »

Momenteel is er een stroomprobleem op de HSL in Nederland. Benelux rijdt daardoor langs Roosendaal en Noorderkempen kan de pot op.

Een hoop dure vervangbussen alweer. Waarom niet minstens pendelen tussen Noorderkempen en Antwerpen ?
ovspotter_be
Berichten: 722
Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Locatie: Vilvoorde

Re: Afschaffingen Benelux

Bericht door ovspotter_be »

Meestal wordt er wel gependeld met een MS08 tussen Noorderkempen en Antwerpen bij storingen in Nederland, waarom dit deze keer niet mogelijk was is mij momenteel onbekend.
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1802
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Afschaffingen Benelux

Bericht door Portbou »

Nog beter zou zijn om te zorgen dat er nog iets anders als Beneluxstammen geschikt is om te rijden tussen Antwerpen en Breda.

Miljarden belastinggeld geïnvesteerd in een HSL in België. En jaaaaaaaren na opening is de helft van de lijn nog altijd niet berijdbaar met NMBS-reizigersmaterieel.

Worden diegenen die verantwoordelijk hiervoor zijn nog altijd iedere maand betaald ? En zijn ze niet verlegen ?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Afschaffingen Benelux

Bericht door Shrek »

Dat het bij overmacht niet perfect loopt is niet meer dan normaal. Een desirootje dat op en af rijdt is een heel goede oplossing als backup, daar moet niemand verlegen voor zijn.
jan_olieslagers
Berichten: 3521
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Afschaffingen Benelux

Bericht door jan_olieslagers »

Portbou schreef: 31 jul 2023, 18:31 Nog beter zou zijn om te zorgen dat er nog iets anders als Beneluxstammen geschikt is om te rijden tussen Antwerpen en Breda.

Miljarden belastinggeld geïnvesteerd in een HSL in België. En jaaaaaaaren na opening is de helft van de lijn nog altijd niet berijdbaar met NMBS-reizigersmaterieel.

Worden diegenen die verantwoordelijk hiervoor zijn nog altijd iedere maand betaald ? En zijn ze niet verlegen ?
Is dit nu niet ietwat overdreven? Van Antwerpen tot en met Noorderkempen kan er wel degelijk met Belgisch materiaal worden gereden, en dat gebeurt ook, S35 en twee P-treinen als ik het goed heb. Enne, dat is toch wel iets meer dan de helft van de lijn... Dat het naar Breda niet lukt vind ik niet verbazend: er zijn een pak technische verschillen, en niemand heeft belangstelling voor kort grensoverschrijdend verkeer. M.a.w. Noorderkempen-Breda is allesbehalve een prioriteit. Ik kan me voorstellen dat "diegenen die verantwoordelijk hiervoor zijn" het al een hele prestatie vinden dat de Benelux wel kan bollen.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1802
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Afschaffingen Benelux

Bericht door Portbou »

Shrek schreef: 31 jul 2023, 18:49 Dat het bij overmacht niet perfect loopt is niet meer dan normaal. Een desirootje dat op en af rijdt is een heel goede oplossing als backup, daar moet niemand verlegen voor zijn.
Maar het Desirootje rijdt niet.
En tussen Noorderkempen en Breda nooit niet.
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1802
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Afschaffingen Benelux

Bericht door Portbou »

jan_olieslagers schreef: 31 jul 2023, 18:55 Dat het naar Breda niet lukt vind ik niet verbazend: er zijn een pak technische verschillen, en niemand heeft belangstelling voor kort grensoverschrijdend verkeer. M.a.w. Noorderkempen-Breda is allesbehalve een prioriteit. Ik kan me voorstellen dat "diegenen die verantwoordelijk hiervoor zijn" het al een hele prestatie vinden dat de Benelux wel kan bollen.
Van managers met hoge lonen zou verwacht mogen worden dat ze oplossingen zoeken ipv. iedere keer met hun handen in de lucht te staan zwaaien dat ze er niet aan kunnen doen want technische verschillen…

Als iedere vervangbus die betaald moet worden in het kader van dit wanbeleid rechtstreeks van de lonen van het management zou worden afgetrokken zouden er miraculeus snel oplossingen gevonden worden.

En als er niemand belangstelling voor kort grensverkeer heeft, waarom zitten de vervangbussen dan vol ?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Afschaffingen Benelux

Bericht door Shrek »

Portbou schreef: 31 jul 2023, 19:12
Shrek schreef: 31 jul 2023, 18:49 Dat het bij overmacht niet perfect loopt is niet meer dan normaal. Een desirootje dat op en af rijdt is een heel goede oplossing als backup, daar moet niemand verlegen voor zijn.
Maar het Desirootje rijdt niet.
En tussen Noorderkempen en Breda nooit niet.
Dat het desirootje tussen Antwerpen en Noorderkempen niet rijdt is inderdaad iets om ontevreden over te zijn. De rest is overdreven.
Vergeet niet dat elke euro die gebruikt moet worden om iets mogelijk te maken wat -gelukkig- zeer zelden nodig is, een euro is die niet kan gebruikt worden voor het basisaanbod.
Klassiekje
Berichten: 552
Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52

Re: Afschaffingen Benelux

Bericht door Klassiekje »

Er mogen toch geen Desiro's meer op de L4?
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1802
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Afschaffingen Benelux

Bericht door Portbou »

jan_olieslagers schreef: 31 jul 2023, 18:55 Enne, dat is toch wel iets meer dan de helft van de lijn...
Oh maar dan is het goed…

Stel je voor dat de Belgische staat morgen miljarden belastinggeld spendeert aan een stuk autosnelweg en dan de toegang verbiedt aan Belgische autos…
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Afschaffingen Benelux

Bericht door Shrek »

Portbou schreef: 31 jul 2023, 19:22
jan_olieslagers schreef: 31 jul 2023, 18:55 Enne, dat is toch wel iets meer dan de helft van de lijn...
Oh maar dan is het goed…

Stel je voor dat de Belgische staat morgen miljarden belastinggeld spendeert aan een stuk autosnelweg en dan de toegang verbiedt aan Belgische autos…
Dat is perfect aanvaardbaar als dat over een zeer beperkt aantal tijdstippen gaat.
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1802
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Afschaffingen Benelux

Bericht door Portbou »

Shrek schreef: 31 jul 2023, 19:21 Vergeet niet dat elke euro die gebruikt moet worden om iets mogelijk te maken wat -gelukkig- zeer zelden nodig is, een euro is die niet kan gebruikt worden voor het basisaanbod.
De Euros die opgaan aan vervangbussen en uitbetaling compensaties voor internationale reizigersvertraging kunnen ook niet gebruikt worden voor het basisaanbod.

En iedere keer dat zich dit soort problemen voordoen jaag je klanten weg wiens euros in de toekomst ook niet meer zullen binnenvloeien voor het financieren van het basisaanbod.
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1802
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Afschaffingen Benelux

Bericht door Portbou »

Shrek schreef: 31 jul 2023, 19:21 wat -gelukkig- zeer zelden nodig is,
Problemen met Benelux zijn niet zeldzaam
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1802
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Afschaffingen Benelux

Bericht door Portbou »

Shrek schreef: 31 jul 2023, 19:23 Dat is perfect aanvaardbaar als dat over een zeer beperkt aantal tijdstippen gaat.
Beperkt aantal tijdstippen ?
Er is NOOIT NMBS-materiaal onderweg ten noorden van Noorderkempen.
Plaats reactie