groentje schreef:Interessante bronnen heb jij. Maar het lijkt me nog niet zo'n slecht idee, eigenlijk.
http://www.rock-project.eu/actions/transmanche-metro/
http://www.telegraph.co.uk/travel/32356 ... -plan.html
groentje schreef:Interessante bronnen heb jij. Maar het lijkt me nog niet zo'n slecht idee, eigenlijk.
Daarom heb ik vriendelijk geschreven "ongewild" betreffende Ashford.Jules schreef:Bij mijn weten is er 1 keer een lokomotief achtergelaten in de tunnel een paar jaar gelen. Als je over het geval Ashford van een paar maand geleden spreekt toch wel melden dat het daar over een zwaar technisch defect ging en niet over de "secabiliteit' procedure.Splitsen v/d €*; 1 x gesplist in de tunnel door een geblokkeerde bogie en 1X ongewild nabij Ashford
Dit zijn "grote plannen" uit 2008 en sindsdien hoor je daar niks meer van.Ze zijn het over bijna alles eens uitgezonderd de belangrijke details zoals wie gaat dat betalen? uitbaten? snelle inscheping?K V B schreef:Ik heb ergens opgevangen dat er ook plannen zijn voor een regionale dienst London - Lille die overal zou stoppen, dus in Stratford, Ebsfleet, Ashford, Calais en dan Lille. Dit om de regio Nord - Pas-de-Calais beter met Kent en London te verbinden.
Theo , er zijn er inderdaad duizenden verhuist!Die hebben bij Eurotunnel een club en speciale tarieven. Zelfs loodgieters(of andere neringdoenden) die hier wonen en elke dag de tunnel nemen om ginds te gaan werken. Heb weet van advokaten, HORECA staff,loodgieters en hoefsmeden.dentheo schreef:Ik meen mij te herinneren dat die plannen er ooit nog eens waren, toen men nog aandelen verkocht van de komende "chunnel".
De lage grondprijzen in Frankrijk (versus Kent) waren zo attractief, dat men veel mensen zag verhuizen naar Frankrijk om daarna dagelijks te "pendelen" naar Londen. Ik denk niet dat er duizenden verhuist zijn.
Misschien was het als PR voor de Franse grondeigenaren, zodat zij welwillender zouden staan tegen de toen aankomende onteigeningen ???
Die gaan nog dagelijks;dentheo schreef:Die gingen dus met jullie shuttles dagelijks ???
Daar kruipt toch ook nogal wat tijd in, er moet dan wel iets tegenover staan of het heeft geen zin.
Zouden er ook pendelaars Frethun-London zijn ?
Alhoewel: in Kalmthout woont er een coiffeur uit Rotterdam (kapper ), die vindt een dik uur rijden twee keer per dag ook niet zo'n probleem.
Na enkele jaren verdwijnen die meestal , want dat dik uur blijkt alleen waar onder ideale omstandigheden.
Een onvergeefelijke fout. Zal meer weten binnen enkele dagen.bobke schreef:Eurotunnel vergeet reizigers uit te laten stappen
woensdag 4 augustus 2010
Eurotunnel vergeet reizigers uit te laten stappen
Een twintigtal passagiers van Eurotunnel hebben twee keer de oversteek gemaakt tussen Groot-Brittannië en Frankrijk. De bevoegde verantwoordelijken waren namelijk vergeten dat er zich nog passagiers in de wagon bevonden. Dat meldt de maatschappij woensdag.
De passagiers waren afgelopen zaterdag vertrokken in het Britse Folkestone. De personen in kwestie, die met hun wagens in dezelfde wagon zaten, kwamen aan in Calais, maar tot hun verbazing gingen de deuren van de wagon niet open. Het personeel in Calais was ervan overtuigd dat de wagon leeg was.
De wagon vertrok terug richting Folkestone. Daar aangekomen werd de aanwezigheid van de passagiers eindelijk opgemerkt. Een derde, gratis rit, bracht hen uiteindelijk naar Calais.
'We hebben onze excuses aangeboden. Zoiets is in 16 jaar tijd nog nooit voorgevallen, het is erg genânt voor ons', aldus een woordvoerder van Eurotunnel in Londen.
http://www.treinreiziger.nl/actueel/opm ... pen-142715
Voor mij is de foto goed,melle schreef:deredactie.be had er weer maar eens een foute afbeelding bijgezet, namelijk die van een eurostar... Ze leren het daar precies nooit!
Het zou nog schandaliger geweest zijn als ze hadden moeten betalen om terug te keren.bobke schreef:Eurotunnel vergeet reizigers uit te laten stappen
woensdag 4 augustus 2010
Eurotunnel vergeet reizigers uit te laten stappen
Een twintigtal passagiers van Eurotunnel hebben twee keer de oversteek gemaakt tussen Groot-Brittannië en Frankrijk. De bevoegde verantwoordelijken waren namelijk vergeten dat er zich nog passagiers in de wagon bevonden. Dat meldt de maatschappij woensdag.
De passagiers waren afgelopen zaterdag vertrokken in het Britse Folkestone. De personen in kwestie, die met hun wagens in dezelfde wagon zaten, kwamen aan in Calais, maar tot hun verbazing gingen de deuren van de wagon niet open. Het personeel in Calais was ervan overtuigd dat de wagon leeg was.
De wagon vertrok terug richting Folkestone. Daar aangekomen werd de aanwezigheid van de passagiers eindelijk opgemerkt. Een derde, gratis rit, bracht hen uiteindelijk naar Calais.
'We hebben onze excuses aangeboden. Zoiets is in 16 jaar tijd nog nooit voorgevallen, het is erg genânt voor ons', aldus een woordvoerder van Eurotunnel in Londen.
http://www.treinreiziger.nl/actueel/opm ... pen-142715
Hoe zouden ze dat moeten doen hebben?? dat betalen bedoel ik!KB schreef:Het zou nog schandaliger geweest zijn als ze hadden moeten betalen om terug te keren.bobke schreef:Eurotunnel vergeet reizigers uit te laten stappen
woensdag 4 augustus 2010
Eurotunnel vergeet reizigers uit te laten stappen
Een twintigtal passagiers van Eurotunnel hebben twee keer de oversteek gemaakt tussen Groot-Brittannië en Frankrijk. De bevoegde verantwoordelijken waren namelijk vergeten dat er zich nog passagiers in de wagon bevonden. Dat meldt de maatschappij woensdag.
De passagiers waren afgelopen zaterdag vertrokken in het Britse Folkestone. De personen in kwestie, die met hun wagens in dezelfde wagon zaten, kwamen aan in Calais, maar tot hun verbazing gingen de deuren van de wagon niet open. Het personeel in Calais was ervan overtuigd dat de wagon leeg was.
De wagon vertrok terug richting Folkestone. Daar aangekomen werd de aanwezigheid van de passagiers eindelijk opgemerkt. Een derde, gratis rit, bracht hen uiteindelijk naar Calais.
'We hebben onze excuses aangeboden. Zoiets is in 16 jaar tijd nog nooit voorgevallen, het is erg genânt voor ons', aldus een woordvoerder van Eurotunnel in Londen.
http://www.treinreiziger.nl/actueel/opm ... pen-142715