En een veel mooier loctyppe valt niet meer te zien!Shrek schreef:ik denk dat we deze dieseltraxxjes heel regelmatig in België te zien gaan krijgen weer een loctype erbij
80 Traxx locomotieven voor SNCF Fret
Re: 80 Traxx locomotieven voor SNCF Fret
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: 80 Traxx locomotieven voor SNCF Fret
De sncf was de enige in west europa die niets bij de moffen kocht en dat is nu ook voorbij
K houd toch meer van alstom treinen (buiten een paar uitzonderingen dan )
K houd toch meer van alstom treinen (buiten een paar uitzonderingen dan )
Re: 80 Traxx locomotieven voor SNCF Fret
Hallo,
Overigens, er bollen al Duitse locs bij de SNCF hoor. In die 'prima' diesels zit er al een groot Siemens aandeel. Ik weet niet of alstom daar zo veel aan heeft gedaan...
Ik heb overigens ooit eens gelzen, en vond er wel iets in zitten: Samen met de h verdween ook de kwaliteit uit alsthom....
Zijn overigens al die nieuwkoop diesels niet voor Fret? En die gaan dan reizigerstreinen slepen? Misschien is er nog wat hoop voor de CC72000 op reizigers...
Groeten,
Joris De Mol
Het teken dat de TRAXX niet zo slecht is waarschijnlijk.treinbruno schreef:De sncf was de enige in west europa die niets bij de moffen kocht en dat is nu ook voorbij
K houd toch meer van alstom treinen (buiten een paar uitzonderingen dan )
Overigens, er bollen al Duitse locs bij de SNCF hoor. In die 'prima' diesels zit er al een groot Siemens aandeel. Ik weet niet of alstom daar zo veel aan heeft gedaan...
Ik heb overigens ooit eens gelzen, en vond er wel iets in zitten: Samen met de h verdween ook de kwaliteit uit alsthom....
Zijn overigens al die nieuwkoop diesels niet voor Fret? En die gaan dan reizigerstreinen slepen? Misschien is er nog wat hoop voor de CC72000 op reizigers...
Groeten,
Joris De Mol
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19
Re: 80 Traxx locomotieven voor SNCF Fret
Dat komt neer op 3,43 miljoen euro per locomotief. Dat is toch waanzinnig veel (of niet, ik ben daar niet echt in thuis)ziemon schreef:SNCF Fret heeft vast nog maar 45 losk besteld, en wel voor 160 miljoen (45 kan nooit kloppen..). De overige 35 (120 miljoen) zijn nog een optie.
Re: 80 Traxx locomotieven voor SNCF Fret
Ik denk dat een diesel 66 rond de twee miljoen euro kost dus die dieseltraxx is duur.Hogersluys schreef:Dat komt neer op 3,43 miljoen euro per locomotief. Dat is toch waanzinnig veel (of niet, ik ben daar niet echt in thuis)ziemon schreef:SNCF Fret heeft vast nog maar 45 losk besteld, en wel voor 160 miljoen (45 kan nooit kloppen..). De overige 35 (120 miljoen) zijn nog een optie.
Een electrische traxx dat zou ongeveer die prijs moeten zijn.
Diesel is normaal ongeveer één miljoen goedkoper dan een electrische.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: 80 Traxx locomotieven voor SNCF Fret
Ik vind het altijd moeilijk om die prijzen goed in te schatten. Je weet niet wat voor service contracten er bij zijn afgesloten, in hoeverre er scholing, reserve-onderdelen enz bij het contract inbegrepen zijn. 3,43 miljoen voor een diesel-Traxx is kaal wel duur, maar de loks moeten nog wel gehomologeerd worden voor Frankrijk, Belgie en evt Nederland, die trajecten kosten ook nog een duit en kunnen de prijs beinvloed hebben.
Re: 80 Traxx locomotieven voor SNCF Fret
Raar, raar, raar en nog eens raar.. iemand al gedacht hoe de FRET liverij zou kunnen staan op een diesel-TRAXX ?
Oordeel zelf:
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... ?4,4333310
Zoals de lok nu geschilderd/overkleefd is, doet hij mij gewoon denken aan de Prima 6000. Er klopt gewoon iets niet aan de loc, of anders is de foto slecht genomen (overbelicht, slecht contrast, etc). Misschien is het het wit contrastvlak op de voorkant dat de liverij om zeep helpt (is namelijk niet aanwezig op de andere Prima's, daar wordt de kop altijd groen geschilderd..) ?
Ik ben benieuwd wat het wordt wanneer ook de FRET-belettering en de "regenboog" (aka "Carmillon") eropkomen..
Oordeel zelf:
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... ?4,4333310
Zoals de lok nu geschilderd/overkleefd is, doet hij mij gewoon denken aan de Prima 6000. Er klopt gewoon iets niet aan de loc, of anders is de foto slecht genomen (overbelicht, slecht contrast, etc). Misschien is het het wit contrastvlak op de voorkant dat de liverij om zeep helpt (is namelijk niet aanwezig op de andere Prima's, daar wordt de kop altijd groen geschilderd..) ?
Ik ben benieuwd wat het wordt wanneer ook de FRET-belettering en de "regenboog" (aka "Carmillon") eropkomen..
Re: 80 Traxx locomotieven voor SNCF Fret
hoe je met kleuren iets mooi of lelijk kan maken, de kleuren van fret sncf vallen geregeld tegen op verschillende type loks.
Re: 80 Traxx locomotieven voor SNCF Fret
Te Gent doen we een 'IVAGO Dienstje' per T77/78Trammist schreef:Doet me wat denken aan een vuilniskar
Re: 80 Traxx locomotieven voor SNCF Fret
Zou dat witte vlak niet verplicht zijn om in Nederland te mogen rijden?msts.be schreef: Misschien is het het wit contrastvlak op de voorkant dat de liverij om zeep helpt (is namelijk niet aanwezig op de andere Prima's, daar wordt de kop altijd groen geschilderd..) ?
Re: 80 Traxx locomotieven voor SNCF Fret
Waarom moeten loc's in nederland een wit vlak hebben?13'erke schreef:Zou dat witte vlak niet verplicht zijn om in Nederland te mogen rijden?msts.be schreef: Misschien is het het wit contrastvlak op de voorkant dat de liverij om zeep helpt (is namelijk niet aanwezig op de andere Prima's, daar wordt de kop altijd groen geschilderd..) ?
Nuja, ze konden hem inderdaad in een mooier kleurtje steken...