Pagina 99 van 102

Re: nieuwstopic?!

Geplaatst: 21 dec 2023, 18:14
door trainlovertje
Staking verlengd tot morgenvroeg blijkbaar.
Heb toch weer even geluk gehad precies, op maandag nog van Bordeaux naar Londen gespoord. Tussen Kerstmis en Nieuwjaar reis ik weer naar België voor de feestdagen, maar ik verwacht dat dit niet dagenlang gaat duren?

Re: nieuwstopic?!

Geplaatst: 21 dec 2023, 18:33
door 4303
Opnieuw een update: geen treinen meer vandaag! Er wordt nu aan het transport plan voor morgen gewerkt. Ik vermoed dat er morgen toch een 4 tal treinen niet zal rijden…

Re: nieuwstopic?!

Geplaatst: 21 dec 2023, 21:50
door 4303
De staking is afgelopen. Eurostar zal morgen normaal rijden. Er zijn zelfs 4 extra treinen voorzien. 9119, 9025,9031 en 9061.

Re: nieuwstopic?!

Geplaatst: 22 dec 2023, 00:46
door rvdborgt
Gestrande reizigers met tickets 2e klas Londen-Brussel worden naar een trein op zaterdagavond verwezen, terwijl er vrijdag en zaterdag in de meeste treinen nog zitplaatsen zijn. Meestal geen 2e klas, maar dat doet er niet toe. De geldende wetgeving negeren is niet zo netjes.

Re: nieuwstopic?!

Geplaatst: 22 dec 2023, 08:26
door nighttrain
4303 schreef: 21 dec 2023, 17:06 Update…. Tunnel zou, ik zeg zou, terug openen om 22:30 CT. Eurostar zou dan nog graag 3 treinen laten rijden. Nog in onderhandeling met infrastructuur beheerders om de lijnen later open te houden…
Meer eindejaars premie dus… dat ze eerst eens beginnen met hun werk deftig te doen. De laatste maanden is het altijd iets bij ET…🧐
De directie is al een tijdje op den dool.
Naast Gounon zitten er in Coquelles een stelletje ongregeld,mensen van 50 jaar die opgegroeid zijn op de kennis van een ander en die niet verder kijken dan hun PC en EXEL sheets. Alsook een HR van dames die geen voeling hebben met het terrein.
Ze kondigen eerst een omzet aan van 3 miljard Euro en dan een premie van 800 euro!
Dit is logisch dat de gewone man die dag en nacht in regen en kou treinen staat te laden een beetje boos worden.
Bon , het heeft ooit beter gewerkt .....En natuurlijk is er onderlinge profileringsdrang bij de syndicaten onderling (meer syndicaten dan leden..)..Maar de directie wist ervan en deed niks.....

Re: nieuwstopic?!

Geplaatst: 22 dec 2023, 11:08
door jan_olieslagers
nighttrain schreef: 22 dec 2023, 08:26
4303 schreef: 21 dec 2023, 17:06 Update…. Tunnel zou, ik zeg zou, terug openen om 22:30 CT. Eurostar zou dan nog graag 3 treinen laten rijden. Nog in onderhandeling met infrastructuur beheerders om de lijnen later open te houden…
Meer eindejaars premie dus… dat ze eerst eens beginnen met hun werk deftig te doen. De laatste maanden is het altijd iets bij ET…🧐
De directie is al een tijdje op den dool.
Naast Gounon zitten er in Coquelles een stelletje ongregeld,mensen van 50 jaar die opgegroeid zijn op de kennis van een ander en die niet verder kijken dan hun PC en EXEL sheets. Alsook een HR van dames die geen voeling hebben met het terrein.
Ze kondigen eerst een omzet aan van 3 miljard Euro en dan een premie van 800 euro!
Dit is logisch dat de gewone man die dag en nacht in regen en kou treinen staat te laden een beetje boos worden.
Bon , het heeft ooit beter gewerkt .....En natuurlijk is er onderlinge profileringsdrang bij de syndicaten onderling (meer syndicaten dan leden..)..Maar de directie wist ervan en deed niks.....
Dat is een algemeen probleem hoor. Er is een krapte op de arbeidsmarkt, die was er het eerst en is er vandaag het diepst bij de middenkaders. Een van de problemen is dat er daar amper een opleiding voor is.

Het vergelijken van omzet en premie heeft niet veel zin. Men kan veel omzet draaien en toch op het randje verlieslatend zijn, denk maar aan de supermarkten. De premies zouden moeten evenredig zijn aan de winst. Of dat de winst voor af na belastingen is laat ik aan de fiscalisten over...

Dat de vakbonden de premies onvoldoende vinden is geen punt, voor de vakbonden is het nooit genoeg. Daarentegen zou de ergernis van Mieke en Jan met de pet door de directie moeten worden onderkend, en zeer ernstig genomen.

Re: nieuwstopic?!

Geplaatst: 22 dec 2023, 15:47
door 4303
Morgen worden er nog 2 extra treinen ingelegd en zondag ook 2 extra. Dit brengt het totaal op 8 (met de 4 van vandaag) extra treinen t.g.v. de staking gisteren.

Re: nieuwstopic?!

Geplaatst: 22 dec 2023, 15:49
door Steve
Daarnet was het in ieder geval een zeer gezellige drukte in Brussel-Zuid, de rij voor het inchecken en de paspoortcontrole ging tot ver buiten de voorziene zone.

Re: nieuwstopic?!

Geplaatst: 22 dec 2023, 20:42
door pietje
jan_olieslagers schreef: 22 dec 2023, 11:08
Dat is een algemeen probleem hoor. Er is een krapte op de arbeidsmarkt, die was er het eerst en is er vandaag het diepst bij de middenkaders. Een van de problemen is dat er daar amper een opleiding voor is.
Er is helemaal geen krapte op de arbeidsmarkt, er zijn enkel werkgevers die niet de juiste verloningen aanbieden voor bepaalde jobs.

Als de werkgever een competitief loon aanbiedt in vergelijking met de gevraagde competenties, zal hij altijd voldoende kandidaten vinden.

Re: nieuwstopic?!

Geplaatst: 23 dec 2023, 11:07
door nighttrain
pietje schreef: 22 dec 2023, 20:42
jan_olieslagers schreef: 22 dec 2023, 11:08
Dat is een algemeen probleem hoor. Er is een krapte op de arbeidsmarkt, die was er het eerst en is er vandaag het diepst bij de middenkaders. Een van de problemen is dat er daar amper een opleiding voor is.
Er is helemaal geen krapte op de arbeidsmarkt, er zijn enkel werkgevers die niet de juiste verloningen aanbieden voor bepaalde jobs.

Als de werkgever een competitief loon aanbiedt in vergelijking met de gevraagde competenties, zal hij altijd voldoende kandidaten vinden.
Hier gaat het niet over "de verloning" maar een premie.
Hier is er geen eindejaarspremie ,maar het loon is uitbetaald in 13keer. Dus in december krijgen ze het 13 deel van hun loon + de wedde van december. Waarom? om dat dit sinds de oudheid in theorie het bedrag is voor de belastingen te betalen op hun inkomen. Dit is al voorbij op heden.
Dan hebben ze een premie op de deelname van de produktiviteit (omzet,ponctualiteit, afwezigheden enzz) En nu was het een nieuwe premie,oorspronkelijk 1000 euro en nu 3000.
De lonen voor de echte "eurotunneliers" is al bij de hoogste in de regio.
en daarnaast nog eens 250 euro aankopen bij Auchan via het comitée d'entreprise.
En zeggen dit moeten we niet hebben...zit er niet in ...
en finaal zijn de banken en winkels zeer tevreden..

Re: nieuwstopic?!

Geplaatst: 30 dec 2023, 10:26
door 4303
Als het de ene tunnel niet is, is het de andere wel…😂

https://www.hln.be/buitenland/eurostar- ... ~a0f98732/

Re: nieuwstopic?!

Geplaatst: 30 dec 2023, 13:24
door trainlovertje
Gisteren van Londen naar Brussel gereisd. Toen was de koker richting vasteland al afgesloten door wateroverlast. Resultaat: een half uur later vertrokken in St Pancras en nog eens een uur stilgestaan ter hoogte van Dagenham wegens dienst over enkel spoor (aan ca max 70 km/h) ter hoogte van Rainham tot voorbij Ebbsfleet Int. Resultaat: 100 minuten te laat in Brussel. Wederom geluk gehad dat ik geen dag later gereisd heb, net zoals twee weken geleden...

Re: nieuwstopic?!

Geplaatst: 30 dec 2023, 14:11
door groentje
Wellicht geen optie om tijdelijk Ashford te heropenen en te pendelen?

Re: nieuwstopic?!

Geplaatst: 30 dec 2023, 14:22
door trainlovertje
Dat heb ik ook zitten denken, evenals Ebbsfleet International. Ik denk dat die infrastructuur ondertussen al zo lang niet meer gebruikt is dat het een aantal dagen zal duren voor alles er weer operationeel is. En uiteraard zeer beperkte capaciteit tov St Pancras in die stations.

Re: nieuwstopic?!

Geplaatst: 30 dec 2023, 16:35
door 4303
groentje schreef: 30 dec 2023, 14:11 Wellicht geen optie om tijdelijk Ashford te heropenen en te pendelen?
Ashford is niet mogelijk. Bestuurders kennen de reglementering en de lijn niet meer.
Ebbsfleet kan, maar slechts 1 trein per uur… maar ik weet niet hoe het zit met de infrastructuur in het station….