Niet alleen om bovenstaande reden dat de MW41 langer zou blijven rijden. Dit zou ook te maken hebben (naar het schijnt) dat de dieseltankinstallatie in Mol recent is goedgekeurd tot 2032...joverwimp schreef: ↑23 sep 2023, 15:31Uit een interview met Gerd De Vos (directeur B-Technics): de reizigers zullen nog een tijdje naast elektrische treinen ook dieseltreinen zien. Ze zijn nog maar 20 jaar oud en we moeten economische duurzaam met ons materiaal omgaan. Als we ze buiten dienst nemen, moeten we een alternatief hebben en dat hebben we vandaag niet voldoende. Met de instroom van M7 zal er wel een doorschuifactie op gang komen en dan kunnen we het dieselmaterieel eventueel eerder als reservematerieel gebruiken. Op termijn gaan we ons dieselmaterieel vervangen door batterijtreinen.
Mol-Hasselt electrificatie - kopie.JPG
Elektrificatie L15 Mol-Hasselt
Re: Elektrificatie L15 Mol-Hasselt
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
-
- Berichten: 2374
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: Elektrificatie L15 Mol-Hasselt
Volgens mij is het omgekeerd: omwille van bovenstaande reden is de tankinstallatie in Mol opnieuw gekeurd.LML schreef: ↑23 sep 2023, 16:50Niet alleen om bovenstaande reden dat de MW41 langer zou blijven rijden. Dit zou ook te maken hebben (naar het schijnt) dat de dieseltankinstallatie in Mol recent is goedgekeurd tot 2032...joverwimp schreef: ↑23 sep 2023, 15:31Uit een interview met Gerd De Vos (directeur B-Technics): de reizigers zullen nog een tijdje naast elektrische treinen ook dieseltreinen zien. Ze zijn nog maar 20 jaar oud en we moeten economische duurzaam met ons materiaal omgaan. Als we ze buiten dienst nemen, moeten we een alternatief hebben en dat hebben we vandaag niet voldoende. Met de instroom van M7 zal er wel een doorschuifactie op gang komen en dan kunnen we het dieselmaterieel eventueel eerder als reservematerieel gebruiken. Op termijn gaan we ons dieselmaterieel vervangen door batterijtreinen.
Mol-Hasselt electrificatie - kopie.JPG