Overstroming L161 Brussel
Overstroming L161 Brussel
Na een lekkage is een spoortunnel in de lijn 161 ter hoogte van de Leuvensesteenweg te Brussel ondergelopen. Volgens Infrabel is er enkele dagen geen treinverkeer mogelijk. De NMBS heeft enkele foto's gedeeld op hun Twitter.
https://twitter.com/NMBS/status/905729820792905728
https://nieuws.vtm.be/binnenland/spoort ... ter-na-lek
https://twitter.com/NMBS/status/905729820792905728
https://nieuws.vtm.be/binnenland/spoort ... ter-na-lek
Re: Overstroming L161 Brussel
En we zien daar exact het voormalige station Sint-Joost waarover in dit topic nog maar pas gesproken was...
Iemand een idee wat de concrete impact is, nu het duidelijk is dat het minstens een paar dagen zal duren? Voor de S4 lijkt het erop dat men de treinen omleidt vanaf Bockstael naar Schaarbeek, maar verder is het me nog niet helemaal duidelijk.
Iemand een idee wat de concrete impact is, nu het duidelijk is dat het minstens een paar dagen zal duren? Voor de S4 lijkt het erop dat men de treinen omleidt vanaf Bockstael naar Schaarbeek, maar verder is het me nog niet helemaal duidelijk.
-
- Berichten: 3570
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Overstroming L161 Brussel
Zoals ik de aankondigingen voor Brussel-Schuman begrijp is daar ongeveer alles geschrapt dat normaliter door die tunnel gaat; enkel de S81-dienst rijdt wel maar vertrekt nu van spoor 4 ipv spoor 2. Omgeleid langs Schaarbeek en lijn 26, zou ik denken.
De weinige treinen richting Namur die er overblijven zullen goed vol zitten...
De weinige treinen richting Namur die er overblijven zullen goed vol zitten...
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: Overstroming L161 Brussel
Wat ik trouwens een behoorlijk fraai gebouw vind. Hopelijk is er niets structureels mis, want die berichten over mogelijke stabiliteitsproblemen laten weinig goeds vermoeden.
Bijzonder jammere situatie, maar als ik hoor dat die waterleiding dateert van 1914, is het al bijna een raadsel waarom dit niet eerder gebeurd is.
Bijzonder jammere situatie, maar als ik hoor dat die waterleiding dateert van 1914, is het al bijna een raadsel waarom dit niet eerder gebeurd is.
Re: Overstroming L161 Brussel
Als het station en/of omliggende panden effectief afgebroken moeten worden wegens stabiliteitsproblemen, is er misschien plaats om een GEN stopplaats te bouwen?
(ja, ik woon heel dichtbij, dus het zou me niet slecht uitkomen)
(ja, ik woon heel dichtbij, dus het zou me niet slecht uitkomen)
Re: Overstroming L161 Brussel
Door boven gebouwen af te breken los je het probleem niet op, als je begint aan de bestaande trappen met een perron dan heb je een kort perron in de bestaande koker/sleuf. Je zou dus vooral extra ruimte moeten maken richting Brussel-Noord om een perron te maken waar zeker 3 desiros passen (nu zou dat max 2 zijn). Dus op het stuk waar er net geen schade is
-
- Berichten: 2390
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: Overstroming L161 Brussel
Door de onderbreking van L161 komen er hier thuis veel meer goederentreinen voorbijgereden (L36 thv Landen), omdat er op L139 nu veel minder ruimte is door de omgeleide IC-treinen Brussel - Namen. Of is er een andere reden voor? Worden die treinen dan omgeleid vanaf Namen via Luik? Dat betekent dan twee keer kop maken (Ronet en Kinkempois)?
Re: Overstroming L161 Brussel
Dat heeft te maken met de vervanging van de "Pont des Allemandes" te Visé.trainlovertje schreef: ↑11 sep 2017, 18:55 Door de onderbreking van L161 komen er hier thuis veel meer goederentreinen voorbijgereden (L36 thv Landen), omdat er op L139 nu veel minder ruimte is door de omgeleide IC-treinen Brussel - Namen. Of is er een andere reden voor? Worden die treinen dan omgeleid vanaf Namen via Luik? Dat betekent dan twee keer kop maken (Ronet en Kinkempois)?
-
- Berichten: 2390
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
-
- Berichten: 2390
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: Overstroming L161 Brussel
Ja dat kan, maar lijn 34 kwam niet voor in mijn verhaal
Of misschien bedoel je 36, en ja, men kan ook van L125 naar L36 zonder kopmaken, via Guillemins. Maar ik zou dan denken dat twee keer kopmaken logistiek éénvoudiger is dan één keer kopmaken, omdat je dan in dezelfde rijtuigenvolgorde zou aankomen op je eindbestemming.
Re: Overstroming L161 Brussel
Door de vervanging van de brug in Visé is de omleidingsroute komende van Aken naar Antwerpen L24 - L40 - L36A - L36 en dan ofwel L53 - L27B - L27 - L27A ofwel L35 - L16 - L15 - L27A.
Wegens de werken tussen de grens België - Duitsland en Aachen-West is de omleidingsroute voor sommige treinen Hergenrath - L37 - L39 - L24.
Wegens de werken tussen de grens België - Duitsland en Aachen-West is de omleidingsroute voor sommige treinen Hergenrath - L37 - L39 - L24.