Geloof mij maar, de TBL1+ code voor dubbel groen zit in heel veel seinen geprogrammeerd Als bestuurder zal je dat natuurlijk nooit merken, want de reactie van de trein is identiek aan die voor gewoon groen.Eimai schreef:Ik heb het over de specificatie van TBL1+, niet ETCS. TBL1+ zit in het pakket 44 van de data die de bakens meegeven. Pakket 44 is zo'n landafhankelijk deeltje in het ERTMS-systeem, en wordt dus in België gebruikt om de tegengekomen seinen via TBL1+ door te geven aan de trein. De kern van dat pakketje geeft dus bijvoorbeeld de code "00" voor een rood groot stopsein in normaalspoor, of "22" voor een twee geel verwittigingssein. En zo bestaatn dus ook bvb. een "05" voor twee groen op een groot stopsein in normaalspoor. Als je eens in een desiro rijdt kan je in de diagnoseschermen terugvinden welke code je binnenkrijgt.Shrek schreef:Maar dat gaat over virtuele seinbeelden, die kan je fysiek niet waarnemen. In ETCS geven we soms 5 groenEimai schreef:En als je de TBL1+-specificatie erop naleest kan je zien dat er ook een code is om het seinbeeld twee groen door te geven van het baken naar de trein, dus het leeft nog voort
In ETCS zit je met MA's die inderdaad een heel aantal meer secties kunnen omvatten, maar daar had ik het dus niet over.
Seinbeeld 2 Groen
Re: RE: Re: RE: Re: Seinbeeld 2 Groen
Re: Seinbeeld 2 Groen
Ok mannen, allemaal bedankt.
Weer een geheimpje van de spoorwegen ontrafeld dankzij jullie
Weer een geheimpje van de spoorwegen ontrafeld dankzij jullie
Re: Seinbeeld 2 Groen
2 groene op de lijn 75 heeft er niet geweest, daar waren de seinen van den eerste keer al op 1500m gezet, maar onze frantalige broeders wouden ook een lijntje van 160 en daar er geen was met seinen op 1500m hebben ze het met twee groene opgelost.