Renovatie AM75 ?
Re: Renovatie AM75 ?
Inmiddels is ook de 814 terug in de reizigersdienst. De volgende varkensneuzen zijn dus gemoderniseerd: 801-809 811-814 816 820-822 824 825 828-830 833 834 836 837 842-844.
-
- Berichten: 2372
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: Renovatie AM75 ?
Daarnet een gemoderniseerde AM75 met nummer 841 gezien te Neerwinden. Deze stond daar stil aan het perron, maar was niet in commerciële dienst. Een testrit dus. Datum mij onbekend.
Dit was trouwens voor de eerste keer ooit dat ik een AM75 zag op lijn 36 tussen Leuven en Luik.
Dit was trouwens voor de eerste keer ooit dat ik een AM75 zag op lijn 36 tussen Leuven en Luik.
Re: Renovatie AM75 ?
Helaas rijden er nog steeds enkele rond in het rood, hoewel de bordeaux-kleur in de praktijk nog nauwelijks zichtbaar is. Zouden er niet stilaan genoeg gerenoveerde zijn om die aan de kant te houden?
Re: Renovatie AM75 ?
Volgens mij gaan ze pas uit dienst als hun datum voor grote revisie is aangebroken.
Re: Renovatie AM75 ?
Ondertussen is de 832 ook aan de kant:
De 815 en 835 zijn de laatste twee rode in commerciële dienst.
De 826 wordt momenteel lokaal gesloopt en de 831 staat te wachten voor sloop (deze twee zijn uitgebrand in september 2019 in FSR)
De 832 en 838 staan hun reis naar Mechelen af te wachten en de 838 vertrek in juni 2021 naar daar. De 832 vermoedelijk in augustus (om de twee maanden eentje). Ik verwacht dus nog ongeveer 1 & 3 maanden voor de laatste twee uit commerciële dienst gaan (als het huidige tempo aanhoudt).
De 815 en 835 zijn de laatste twee rode in commerciële dienst.
De 826 wordt momenteel lokaal gesloopt en de 831 staat te wachten voor sloop (deze twee zijn uitgebrand in september 2019 in FSR)
De 832 en 838 staan hun reis naar Mechelen af te wachten en de 838 vertrek in juni 2021 naar daar. De 832 vermoedelijk in augustus (om de twee maanden eentje). Ik verwacht dus nog ongeveer 1 & 3 maanden voor de laatste twee uit commerciële dienst gaan (als het huidige tempo aanhoudt).
Mijn foto's zijn terug te vinden op Flickr. | Werkzaam bij de spoorwegen.
Re: Renovatie AM75 ?
Hallo,trainlovertje schreef: ↑23 apr 2021, 15:15 Daarnet een gemoderniseerde AM75 met nummer 841 gezien te Neerwinden. Deze stond daar stil aan het perron, maar was niet in commerciële dienst. Een testrit dus. Datum mij onbekend.
Dit was trouwens voor de eerste keer ooit dat ik een AM75 zag op lijn 36 tussen Leuven en Luik.
Datum van de 841 gezien vandaag : 23-04-2021... het datum van dat testrit
Gr
M
Re: Renovatie AM75 ?
Volgens berichten op sociale media zou het vandaag de laatste dag zijn dat de laatste 2 bordeaux (nu ja..) MR75 van dienst zijn.
Re: Renovatie AM75 ?
Normaal gezien tijdelijk voor de zomerperiode omdat deze stellen nog geen airco hebben in de stuurpost. Het is natuurlijk maar de vraag of ze nadien nog terug in dienst komen. Ik schat de kans zelf eerder klein in.
- Dieselfreak
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re: Renovatie AM75 ?
Welk materieel was eigenlijk het eerste rood op de Belgische spoorwegen? De eerste Breaks verschenen in 1981 op het Belgische spoorwegnet als ik het juist heb, in welk jaar deed de eerste M4 dienst? Met het verdwijnen van de laatste rode AM75 verdwijnt na ca. 40 jaar dus het laatste rood van de Belgische spoorwegen.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Re: Renovatie AM75 ?
De eerste M4 kwam volgens mij nog in het bouwjaar 1979 in dienst, maar ook de eerste M2's zijn rond die tijd in het bordeaux geschilderd. Ik denk wel dat de pas geleverde M4 als inspiratie diende, dus die zal wellicht net eerst geweest zijn.
Re: Renovatie AM75 ?
Tijd voor een actueel overzicht van de gemoderniseerde varkensneuzen: 801-809 811-814 816 817 820-822 824 825 828-830 833 834 836 837 841-844. De eerstvolgende om uit revisie te komen zal de 823 zijn.
-
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 27 feb 2006, 10:12
Re: Renovatie AM75 ?
De 815 is op 17 september naar de CW Mechelen overgebracht voor de renovatie.
Groeten,
Spiketrain
Spiketrain
Re: Renovatie AM75 ?
De 823 is ondertussen in zijn nieuw jasje aan het rondrijden, voorzien van ETCS en 3 koplampen.
De 835 is ook vertrokken naar de CW, als laatste vertrok hij op 24 november getrokken door de 2741 en met DMS 17419 op staart die ook daarna mee terugkwam.
De 835 is ook vertrokken naar de CW, als laatste vertrok hij op 24 november getrokken door de 2741 en met DMS 17419 op staart die ook daarna mee terugkwam.
Mijn foto's zijn terug te vinden op Flickr. | Werkzaam bij de spoorwegen.