Dienstregeling december 2023

Alles over reizigerstreinen in België.
260689
Berichten: 3362
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Dienstregeling december 2023

Bericht door 260689 »

Met de laatste wijziging van de dienstregeling zijn alle E50xx Luik - Aachen een I11B met 1I10B vervangen. Dus de samenstellingen zijn als volgt:

1T18
I10B
I11A
I11B
I11BDX
Tram44
Berichten: 156
Lid geworden op: 09 jun 2012, 12:49

Re: Dienstregeling december 2023

Bericht door Tram44 »

Op de gele affiches in de stations staan de aangepaste vertrektijden vermeld en op de stations van lijn 26 heb ik al meermaals een aankondiging gehoord dat de dienstregeling wijzigt vanaf 29 april, deze informatie werd wel niet omgeroepen op de stations op andere lijnen die hierdoor getroffen worden zoals bv. Eppegem en Weerde.
In Mechelen heb ik ook nooit iets horen omroepen. Een dagelijkse raadpleegt de gele affiches niet, tenzij er aangekondigd wordt dat er wijzigingen zijn. Ze zijn vorig weekend vervangen. Daardoor kon je op vrijdag je nog niet weten wat er maandag zou wijzigen, tenzij via de app of de website. Voor alle duidelijkheid, ik pleit zeker niet voor het afschaffen van die affiches, want ze blijven zeer nuttig.

Het zou interessant zijn te weten hoeveel pendelaars zich maandag en dinsdag nog hebben laten verrassen omdat de S5 7' vroeger vertrok en de S7' zelfs 23'. In beide gevallen is dat een verschuiving die langer is dan de tijd voor vertrek waarop vaal mensen instappen.

Voorts waren toch heel wat mensen ontgoocheld omdat ze erop gerekend hadden dat er vanaf 29 april terug 2x/uur een S5 zou rijden tussen Mechelen, Vilvoorde, de Europese Wijk en Etterbeek. Dat is niet het geval en - als we ook nog rekening houden met 9 weken zomervakantie, waarin die trein sowieso wegvalt - dreigt uiteindelijk tot een eind in 2025 aan te slepen.
Plaats reactie