Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5331
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)

Bericht door Steve »

FLV-FGSP schreef: 07 mei 2024, 19:36 en een P-trein Dendermonde – Jette – Brussel
Een idee over welke combinatie het concreet zou gaan (voorheen 7092, 7094, 8092, 8094)? Zou meer dan welkom zijn, zeker vanuit Brussel-Noord en Brussel-Centraal heb je met de S3 nog maar één interessante reismogelijkheid per uur (i.e. zonder de omweg van de S10) en die zit dan ook aardig vol. Eigenlijk veel meer dan de S10 vanuit Aalst, waar de beide P-treinen nochtans wel snel teruggekomen zijn. Snap ik nog altijd niet goed.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22541
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)

Bericht door Steven »

Ik acht de kans groot dat dat nu wel MR08 (desiro) zullen zijn.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5331
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)

Bericht door Steve »

Inderdaad, zeker als je ziet dat de M4 en tussendoor zelfs even I10 op L50 intussen ook volledig door MS08 vervangen is.
FLV-FGSP
Berichten: 1892
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)

Bericht door FLV-FGSP »

Steve schreef: 07 mei 2024, 19:45 Een idee over welke combinatie het concreet zou gaan (voorheen 7092, 7094, 8092, 8094)? Zou meer dan welkom zijn, zeker vanuit Brussel-Noord en Brussel-Centraal heb je met de S3 nog maar één interessante reismogelijkheid per uur (i.e. zonder de omweg van de S10) en die zit dan ook aardig vol. Eigenlijk veel meer dan de S10 vanuit Aalst, waar de beide P-treinen nochtans wel snel teruggekomen zijn. Snap ik nog altijd niet goed.
Nee, meer details over die P-trein heb ik niet.
FLV-FGSP
Berichten: 1892
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)

Bericht door FLV-FGSP »

Volgens de laatste geruchten is - na een dreigend rijpadconflict tussen de nieuwe trein van/naar Amsterdam en IC20 - het volgende aangevraagd:
• IC03 Blankenberge - NZV - Landen - Hasselt (30 minuten later uit Blankenberge)
• IC14 Quiévrain - NZV - Aarschot - Tongeren
• IC20 Knokke - NZV - BRU - Landen – Luik
• IC23 Gent - Aalst - NZV - BRU -> doorgekoppeld naar Zottegem - Oostende
• IC29 Gent - Aalst - NZV - Landen - Genk

• Aparte L-trein Leuven-Tienen-Landen en S44 wordt Landen-Waremme-Luik-Visé.
ovspotter_be
Berichten: 745
Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Locatie: Vilvoorde

Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)

Bericht door ovspotter_be »

FLV-FGSP schreef: 08 mei 2024, 19:30 Volgens de laatste geruchten is - na een dreigend rijpadconflict tussen de nieuwe trein van/naar Amsterdam en IC20 - het volgende aangevraagd:
• IC03 Blankenberge - NZV - Landen - Hasselt (30 minuten later uit Blankenberge)
• IC29 Gent - Aalst - NZV - Landen - Genk
Dat is weer een verbetering voor de inwoners van Sint-Truiden en Alken welke nu een halfuursdienst krijgen.
Ik snap wel niet waarom beide treinen niet gewoon kunnen doorrijden tot Genk, krijgt Genk eens een deftigere verbinding met Hasselt ipv die ene trein per uur, en dan kunnen deze beide treinen eventueel aan elkaar gekoppeld worden zodat een trein geen 70min. meer in Genk staat.
FLV-FGSP schreef: 08 mei 2024, 19:30 • Aparte L-trein Leuven-Tienen-Landen
Ter vervanging van de S9 of als bijkomende stoptrein (misschien zodat IC29 ook als IC kan rijden tussen Leuven en Landen)?
Moest het ter vervanging zijn is dit zonde aangezien de S9 heel goed werd gebruikt voor reizigers tussen Tienen/Landen en Etterbeek of de Europese wijk.
jan_olieslagers
Berichten: 3545
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)

Bericht door jan_olieslagers »

Moest het ter vervanging zijn is dit zonde aangezien de S9 heel goed werd gebruikt voor reizigers tussen Tienen/Landen en Etterbeek of de Europese wijk.
Inderdaad. Weliswaar een jaar of twee-drie geleden, maar ik herinner me nogal wat reizigers, sommige met stevig Limburgs accent (dus zelfs van verder dan Landen, waar ze nog Brabants klappen) die aan Schuman overstapten op de metro.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
daanv
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 jan 2024, 19:22

Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)

Bericht door daanv »

FLV-FGSP schreef: 08 mei 2024, 19:30 Volgens de laatste geruchten is - na een dreigend rijpadconflict tussen de nieuwe trein van/naar Amsterdam en IC20 - het volgende aangevraagd:
• IC03 Blankenberge - NZV - Landen - Hasselt (30 minuten later uit Blankenberge)
• IC14 Quiévrain - NZV - Aarschot - Tongeren
• IC20 Knokke - NZV - BRU - Landen – Luik
• IC23 Gent - Aalst - NZV - BRU -> doorgekoppeld naar Zottegem - Oostende
• IC29 Gent - Aalst - NZV - Landen - Genk

• Aparte L-trein Leuven-Tienen-Landen en S44 wordt Landen-Waremme-Luik-Visé.
Komt de IC20 dan in het rijpadje dat nu de IC Luik-L36-Quievrain heeft tussen Leuven en Luik? In dat geval komt die dicht in de buurt van de IC03 wat de spreiding tussen Leuven en Landen hard doet dalen.
260689
Berichten: 3365
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)

Bericht door 260689 »

daanv schreef: 08 mei 2024, 19:56
FLV-FGSP schreef: 08 mei 2024, 19:30 Volgens de laatste geruchten is - na een dreigend rijpadconflict tussen de nieuwe trein van/naar Amsterdam en IC20 - het volgende aangevraagd:
• IC03 Blankenberge - NZV - Landen - Hasselt (30 minuten later uit Blankenberge)
• IC14 Quiévrain - NZV - Aarschot - Tongeren
• IC20 Knokke - NZV - BRU - Landen – Luik
• IC23 Gent - Aalst - NZV - BRU -> doorgekoppeld naar Zottegem - Oostende
• IC29 Gent - Aalst - NZV - Landen - Genk

• Aparte L-trein Leuven-Tienen-Landen en S44 wordt Landen-Waremme-Luik-Visé.
Komt de IC20 dan in het rijpadje dat nu de IC Luik-L36-Quievrain heeft tussen Leuven en Luik? In dat geval komt die dicht in de buurt van de IC03 wat de spreiding tussen Leuven en Landen hard doet dalen.
Wat krijgen we op de L35 als de 22xx reeks verdwijnt op die lijn?
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5331
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)

Bericht door Steve »

Zou dat plan - dat me op het eerste gezicht niet eens zo slecht lijkt - het dan mogelijk maken om het huidige aanbod op L25/L27 volledig te behouden? En hoe zou het in het weekend zitten?
BVG1988
Berichten: 574
Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
Locatie: Erembodegem Terjoden
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)

Bericht door BVG1988 »

Met die nieuwe wijziging valt wel op dat de IC20-verbinding van Aalst naar Dendermonde wordt verbroken in het weekend. Ik neem aan de IC23 in het weekend wellicht dezelfde zal zijn. En de verbinding met Knokke zal worden behouden als 2de IC vanuit Liège naar het westen naast de IC03.
Ik vraag mij dan wel af wat er gaat gebeuren met de IC12 van Welkenraedt naar Kortrijk.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
trainfan03
Berichten: 289
Lid geworden op: 05 aug 2022, 22:55

Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)

Bericht door trainfan03 »

BVG1988 schreef: 08 mei 2024, 20:55 Met die nieuwe wijziging valt wel op dat de IC20-verbinding van Aalst naar Dendermonde wordt verbroken in het weekend.
Wat zal het stuk Lokeren - Dendermonde - Aalst dan gaan rijden? Een nieuwe IC-nummer of?
rvdborgt
Berichten: 4335
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)

Bericht door rvdborgt »

260689 schreef: 08 mei 2024, 20:33
daanv schreef: 08 mei 2024, 19:56
FLV-FGSP schreef: 08 mei 2024, 19:30 Volgens de laatste geruchten is - na een dreigend rijpadconflict tussen de nieuwe trein van/naar Amsterdam en IC20 - het volgende aangevraagd:
• IC03 Blankenberge - NZV - Landen - Hasselt (30 minuten later uit Blankenberge)
• IC14 Quiévrain - NZV - Aarschot - Tongeren
• IC20 Knokke - NZV - BRU - Landen – Luik
• IC23 Gent - Aalst - NZV - BRU -> doorgekoppeld naar Zottegem - Oostende
• IC29 Gent - Aalst - NZV - Landen - Genk

• Aparte L-trein Leuven-Tienen-Landen en S44 wordt Landen-Waremme-Luik-Visé.
Komt de IC20 dan in het rijpadje dat nu de IC Luik-L36-Quievrain heeft tussen Leuven en Luik? In dat geval komt die dicht in de buurt van de IC03 wat de spreiding tussen Leuven en Landen hard doet dalen.
Wat krijgen we op de L35 als de 22xx reeks verdwijnt op die lijn?
IC14, zie boven.
ovspotter_be
Berichten: 745
Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Locatie: Vilvoorde

Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)

Bericht door ovspotter_be »

Steve schreef: 08 mei 2024, 20:33 Zou dat plan - dat me op het eerste gezicht niet eens zo slecht lijkt - het dan mogelijk maken om het huidige aanbod op L25/L27 volledig te behouden? En hoe zou het in het weekend zitten?
Momenteel rijden die nieuwe Benelux-treinen al volgens dienstregeling (echter als testritten zonder reizigers) en de huidige dienstregeling tussen Brussel en Antwerpen kan nog steeds volgens plan verlopen.
Gydo
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 apr 2024, 14:57

Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)

Bericht door Gydo »

Ik las dat TreinTramBus en Rover een doorkoppeling van de snelle Beneluxtrein Lelystad-Brussel met de IC naar Charleroi hadden voorgesteld. Zou dit misschien kunnen, het is handig voor zowel internationale reizigers als binnenlandse reizigers.

Krijgt de RE18 Aachen - Maastricht als deze over een maand wordt verlengt naar Luik ook in België een lijnnummer? L18 of S18?
Plaats reactie