Spoorweg journaal

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Plaats reactie
Treinen9880
Berichten: 584
Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:09
Locatie: Aalter

Spoorweg journaal

Bericht door Treinen9880 »

Beste,

Ik zou mij wil abonneren voor een spoorweg tijdschrift, maar ik weet niet zo goed welk tijdschrift goed of juist niet zo goed is. Wat vinden jullie van het tijdschrift "spoorweg journaal" of is "op de baan" beter of bestaat er nog iets anders dat goed is?

mvg,

Eddy (Treinen9880)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: Spoorweg journaal

Bericht door dekooiker »

Beide aangehaalde tijdschriften zijn qua vormgeving en drukwerk een aanrader.

Zowat tweemaandelijks geven ze elks een tijdschrift vol informatie uit.
Voordeel aan Spoorwegjournaal is dat ze geen eigen materiaal/eigen lijn hebben en dus een ruimere blik bieden dan Op de Baan, verbonden aan het TSP.
Het is maar normaal dat er in dat laatste tijdschrift meer aandacht gaat naar eigen verwezenlijkingen.

Het feit dat de tijdschriften maar om de twee maanden verschijnen is dat er soms achterhaalde informatie instaat.
Er is echter een prijsverschil dat misschien de doorslag zal geven: 36€ (Op de Baan) versus 47€ (Spoorwegjournaal).
Als lid van de NMBS-groep is er overigens een korting voor Op de Baan.
De trein.
Alleen voor durvers.
Cipallieter

Re: Spoorweg journaal

Bericht door Cipallieter »

In 'Op de baan' staan minder taalfouten dan in 'Spoorwegjournaal' (oa. veel dt-fouten).
Treinen9880
Berichten: 584
Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:09
Locatie: Aalter

Re: Spoorweg journaal

Bericht door Treinen9880 »

bedank om te antwoorden. ga het nog even bekijken en dan zal ik zien wat ik doe
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LML
Berichten: 1404
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Spoorweg journaal

Bericht door LML »

In 'Spoorwegjournaal' zijn er wel een aantal dt-fouten en verkeerde splitsing van woorden op het einde van een regel...
In 'Op de Baan' zijn er dan weer vertalingsfouten en de zinsbouw die niet altijd klopt...

Dus elk tijdschrift heeft z'n voor- en nadelen, maar beiden de moeite waard. Het gaat tenslotte over spoorwegactualiteit en -thema's... :)
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Treinen9880
Berichten: 584
Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:09
Locatie: Aalter

Re: Spoorweg journaal

Bericht door Treinen9880 »

LML schreef:Dus elk tijdschrift heeft z'n voor- en nadelen, maar beiden de moeite waard. Het gaat tenslotte over spoorwegactualiteit en -thema's... :)
Dat is waar.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
PM_36
Berichten: 29
Lid geworden op: 25 jul 2007, 14:23

Re: Spoorweg journaal

Bericht door PM_36 »

Ik wens nog 1 belangrijke toevoeging te doen, en dat is dat al het geld van onze abonnementen (Op De Baan) rechtstreeks opnieuw geïnvesteerd wordt in het historisch patrimonium.
Hoe meer lezers, hoe meer geld, hoe meer we kunnen doen. De vertalingen gebeuren door vrijwilligers die veel van hun tijd opofferen om dit zo correct als mogelijk te doen. Het is een enorm werk (naast al onze andere boeken) om dit keer op keer af te krijgen tegen de deadlines van de drukker.

Je kan bij ons zowiezo een proefnummer krijgen van op de baan, stuur me anders een PM.
Terminus
Berichten: 1130
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: Spoorweg journaal

Bericht door Terminus »

PM_36 schreef:Ik wens nog 1 belangrijke toevoeging te doen, en dat is dat al het geld van onze abonnementen (Op De Baan) rechtstreeks opnieuw geïnvesteerd wordt in het historisch patrimonium.
Dat is voor mij ook de belangrijkste reden waarom ik voor Op De Baan gekozen heb.
Plaats reactie