Staat genoteerd !
Bedankt voor deze affiche , er zullen wel nog enkele herinneringen nodig zijn , het is nog een hele tijd
Opendeur MSC Pacific
-
- Berichten: 553
- Lid geworden op: 03 nov 2007, 22:18
- Locatie: Zingem ( Kruisem )
- Contacteer:
-
- Berichten: 553
- Lid geworden op: 03 nov 2007, 22:18
- Locatie: Zingem ( Kruisem )
- Contacteer:
Re: Opendeur MSC Pacific
Prachtige beelden van de modelbaan (N) "Louise-Marie" , vroegere halte te Ronse , vlak voor de tunnel onder de Spichtenberg
http://www.youtube.com/watch?v=BgP9T8nkp0I
http://www.youtube.com/watch?v=BgP9T8nkp0I
-
- Berichten: 553
- Lid geworden op: 03 nov 2007, 22:18
- Locatie: Zingem ( Kruisem )
- Contacteer:
Re: Opendeur MSC Pacific
Het was zeker weer de moeite waard ! Voor de eerste maal was de baan " Ronse" in gebruik , als het ware een vuurdoop , en dan nog samen en gekoppeld aan de bestaande volledig afgewerkte baan " Louise-Marie " . Proficiat voor de clubleden , beide banen zijn levensecht en zeer realistisch voor schaal N !!!
Stationsgebouw Ronse en daarnaast het vroegere " R.T.T." gebouw ( Regie Telefonie en Telegrafie , nu Belgacom ) De voetgangersbrug of " Passerelle " , de eerste verbinding van de oude stadswijken met de "nieuwe" wijken over de "Spoorweg" . Via de hellingen kon men ook met steekkar of lichte aanhangwagen de sporen oversteken tot de Molendam en de vroegere Athstraat . Zicht op de berm van de "Molendam" , uitgegraven voor de ( toenmalige ) ZES sporen van het station Het meer dan 100 m lange goederenstation en laadkaaien /koer : het was het grootste uit de regio ! Het staat er gelukkig nog , en wordt als meubelopslagplaats gebruikt ( mijn vader werkte hier meer dan 40 jaar als klerk )
De betonnen boogbrug werd gebouwd om een wegverbinding te maken naar de Molendam en de nieuwe wijken "over de spoorweg" , in de volksmond om de arbeiders toe te laten naar hun fabriek ( textiel Pessemier ) te gaan werken . Ze heet nu nog steeds " Pessemiers brug "
Stationsgebouw Ronse en daarnaast het vroegere " R.T.T." gebouw ( Regie Telefonie en Telegrafie , nu Belgacom ) De voetgangersbrug of " Passerelle " , de eerste verbinding van de oude stadswijken met de "nieuwe" wijken over de "Spoorweg" . Via de hellingen kon men ook met steekkar of lichte aanhangwagen de sporen oversteken tot de Molendam en de vroegere Athstraat . Zicht op de berm van de "Molendam" , uitgegraven voor de ( toenmalige ) ZES sporen van het station Het meer dan 100 m lange goederenstation en laadkaaien /koer : het was het grootste uit de regio ! Het staat er gelukkig nog , en wordt als meubelopslagplaats gebruikt ( mijn vader werkte hier meer dan 40 jaar als klerk )
De betonnen boogbrug werd gebouwd om een wegverbinding te maken naar de Molendam en de nieuwe wijken "over de spoorweg" , in de volksmond om de arbeiders toe te laten naar hun fabriek ( textiel Pessemier ) te gaan werken . Ze heet nu nog steeds " Pessemiers brug "
-
- Berichten: 553
- Lid geworden op: 03 nov 2007, 22:18
- Locatie: Zingem ( Kruisem )
- Contacteer:
Re: Opendeur MSC Pacific
De uitgang richting Ronse van de tunnel onder de "Spichtenberg" te Louise-Marie , een gehucht van Maarkedal en Ronse . Merk de telefoonpalen op die hier de spoorberm verlaten om zo over de heuvel naar de ingang richting Oudenaarde terug langs het spoor uit te komen
Het vroegere stationsterrein van de halte "Louise-Marie" , tijdens het interbellum ; hier stopte elke boemeltrein tot begin jaren '70 , ook nadat het gebouw reeds afgebroken was
Het station zelf werd afgebroken begin jaren '60
Zeer realistische weergave van een bedrijfje uit vervlogen tijden : Meststoffen Bataille , werd later omgebouwd tot een maalderij ; het grootste deel van het geboouw staat er nog
Panorama van het baanvak richting Ronse , met in de verte Louise-Marie , de stenen brug van de Muziekbosstraat en de overweg van de Populierstraat
De onbewaakte overweg ( ook vandaag nog ) aan de Populierstraat ; beide huizen staan er nog , de veldweg is een volwaardige asfaltstraat geworden