Jonathan schreef:Mag ik er u op wijzen dat ik met 3 mensen ben meegereden, met de hermelijn in Gent en dat ze allemaal zeiden dat hij veel zoeter reed en minder schudde.
En er staat genoeg sinialisatie bij de kusttram dat een stillere wel welkom is. Het zijn meestal de autobetuurders en voetgangers die nog rap overlopen of overrijden.
Ik neem dagelijks (voor school) de tram in Gent op lijn 1. Van Evergem tot aan het Rabot. In de Gebroeders de Smetstraat heb je met de Hermelijn of de oudere PCC's (die nu nog zéér zelden op lijn 1 rijden) last van schommeling: de sporen zijn er recentelijk nog vernieuwd.
Het tracect tussen de halte aan het Van Beveren Plein en de halte Ferrerlaan heb je met de PCC last van schommeling. Met de Hermelijns heb je daar ook last van, maar minder. In de eerste lichting van de Hermelijns (6001 tot 6018 ofzo denk ik) wordt je echt door elkaar geschud als de tram daar met enige snelheid overrijdt. Met de tweede lichting is het al een hoop minder.
Goed nieuws voor die dat ook dit traject volgen: tussen twee laatstgenoeme halte's staan gele borden van bekendmaking van werken of iets dergelijks, met 'De Lijn' als maatschappij erop. Grote kans dat het traject daartussen vernieuwd wordt, net zoals een hoop andere sporen in het Gentse.
Persoonlijk zit ik liever in de Hermelijn omdat je er ten eerste al meer kans hebt om op een zitplaatsje, ten tweede is het comfort iets beter (enkel spijtig van het vandalisme aan de laatste zitplaatsen).