"Ge zijt nen engel". Dat is de slogan van een nieuwe campagne waarmee De Lijn bus- en tramreizigers die zich goed gedragen, wil bedanken. De campagne werd maandagochtend op gang geschoten, toen enkele engelen verschenen op bus- en tramknooppunten in Antwerpen en Gent.
De campagne, die deel uitmaakt van het veiligheidsplan van De Lijn, loopt de komende vier weken in Antwerpen, Gent, Hasselt, Leuven, Mechelen en Oostende, zo werd maandag meegedeeld op een persconferentie.
De Lijn heeft laten onderzoek waar reizigers van het openbaar vervoer zich het meest aan ergeren. Daarna werden, in samenwerking met reizigers en chauffeurs, twaalf basisgedragsregels opgesteld. Een ludieke campagne moet er nu voor zorgen dat die twaalf regels gecommuniceerd worden aan de reizigers.
Bij de campagne hoort ook een wedstrijd. Wie zich als engel laat fotograferen op een bus of tram, maakt kans op een iPod Nano of op een jaarabonnement van De Lijn.
BRON: GVA