ovspotter_be schreef: ↑04 nov 2022, 21:58
rdv schreef: ↑04 nov 2022, 21:06
Interessant. Zijn er nog andere commandos zoals Status?
Ja hoor, deze chatbot kan het beste soort vervoersbewijs zoeken, een reis plannen (gewoon vragen bv. "van Brussel-Zuid naar Mechelen") en het indienen van vragen of klachten.
Het systeem is wel relatief nieuw en je moet niet te snel zijn, als je een reis wilt plannen vraagt deze eerst de dag en als je daar snel wilt antwoorden met "Nu" geeft die een antwoord over wat je moet doen als je bent vergeten afstappen of op de verkeerde trein zit.
Maar voor de rest vind ikzelf dit een goed systeem en perfect alternatief voor de app.
Meer informatie over Mobi vind je
hier, blijkbaar is deze chatbot ook beschikbaar op Facebook Messenger.
Dankjewel.
Ik heb redelijk slechte ervaringen met de SNCF bot, en eerder ook met deze Whatsapp bot van NMBS.
Ik probeerde gisteren "Status 11 morgen", en dat verstond de bot niet. De vraag werd doorgestuurd naar een echte persoon, maar een antwoord kwam er niet.
Ook "Wanneer is er een trein van Brussel naar Keulen"? had ie niet begrepen. "Trein naar Keulen" dan weer wel, en dan kwam een link naar de NMBS Internationaal webpagina.
Wanneer ik vroeg "Trein naar Aken" kreeg ik verbindingen met de L vanuit Verviers, maar met de melding dat er op de treinen om 8:27 en 10:27 geen vrije zitplaatsen meer waren?
Een probleem met deze bot - en ook met die van de SNCF - is dat er geen terug knop is. Als de bot totaal verkeerde richting uitgaat, en je wil terugkeren tot de laatste stap waar het wel nog goed ging, dan gaat dat niet. Enige oplossing is de hele conversatie opnieuw doen.
In mijn voorbeeld met de SNCF was dat een aanvraag voor terugbetaling. Ik was al 20 minuten bezig met documenten op te laden en eerst te verkleinen, vooraleer ik melde dat ik terugbetaling wou van mijn "vol" (vlucht), en het systeem mij doorverwees naar een pagina met politiekantoren om aangifte te doen van de diefstal van mijn abonnement.
Vandaag lijkt de bot niet te werken, geen enkele reactie meer.