Kolenspoor As

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
Gerolf

Kolenspoor As

Bericht door Gerolf »

Gisteren was ik aan een fietstocht in Limburg bezig met de schoonfamilie. Verrassing: een overweg, aan een prachtig gerenoveerd stationsgebouw, een Deutz locotractor met twee K3-rijtuigen aan de haak, een Mitropa wagen, diverse oude goederenwagens, ... :shock:
Tevens een schaalmodel (schaal ongeveer 1/3 !) van een diesel 62 (denk ik) met rijtuigjes met overdekte-toeristen-zitbanken op een "smalspoor"-lijntje, ... 8)

En ... ik had mijn fototoestel vergeten :oops: en niemand in het gezelschap had er één bij :cry:
Hebben ze daar een winkeltje ... in de hoop postkaarten te vinden ernaar toe ... helaas, geen postkaarten of wat voor foto's dan ook, enkel een foldertje, met hun web-adres: http://www.kolenspoor.be
De website oogt mooi, de (commerciële) toeristische uitbating van het lijntje staat er echter voorop. Er zijn jammer genoeg weinig foto's of beschrijvingen van hun materieel te vinden, maar dit verandert later misschien wel.

Ik kende het bestaan van deze (jonge) vereniging niet :oops:
Oh ja, in hun "hoofdkwartier" stond ook een H0-treinbaantje (modelbaan zou ik het echter niet durven noemen )
Tux

Bericht door Tux »

die mini 62 reed (of rijd nog steeds) als bezoekerstreintje in Hengelhoef dacht ik. Ben er lang geleden eens geweest. Er reed daar ook nog een andere loc rond, weet alleen nietmeer welke :oops:
Alé ik dacht toch dat dit in Hengelhoef was mss iemand die er meer van weet? :oops:
Tommyken

Bericht door Tommyken »

Ook wel de eerste keer dat ik hoor dat daar een lijntje is dat zo word uitgebaat.

Dus zeker eens de moeite om tot daar af te zakken :lol:
tbscope

Bericht door tbscope »

Deze vereniging bestaat nu toch al vrij lang (althans, dat vermoed ik toch).

Ze verzorgen (of deden dat vroeger toch) een treinverbinding tussen As en het stadion van Racing Genk wanneer er voetbal is. (dit is zelfs nog op TV geweest bij Man Bijt Hond denk ik)
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Die rijdt nog steeds! :wink: De Blauwe Wimpel genaamd.

Ik weet wel het bestaan van die vereniging af, maar daar blijft het ook bij omdat je praktisch nergens wat informatie over vindt, laat staan foto's! :?
poyaud
Berichten: 528
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:43
Locatie: Aalst

Bericht door poyaud »

ja en een deftige update van hun website laat ook op zich wachten ...
Bert

Bericht door Bert »

Tux schreef:die mini 62 reed (of rijd nog steeds) als bezoekerstreintje in Hengelhoef dacht ik. Ben er lang geleden eens geweest. Er reed daar ook nog een andere loc rond, weet alleen nietmeer welke :oops:
Alé ik dacht toch dat dit in Hengelhoef was mss iemand die er meer van weet? :oops:
Vroeger reed er idd een schaalmodel van een 62 rond. De tweede loc was een stoomlocomotief die nogal amerikaans getint was. :wink:
genksetreinfreak

Bericht door genksetreinfreak »

Enige tijd geleden ben ik daar wat foto's gaan maken.
Zie mijn site onder rubriek kolenspoor Ashttp://www.freewebs.com/genksetreinfreak

Groetjes Ruben
prahsharp
Berichten: 182
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:06

Bericht door prahsharp »

ze hebben precies nog wel wat werk ... of is dit het gevolg van vandalisme?
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2627
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Bericht door trainfreak »

prahsharp schreef:ze hebben precies nog wel wat werk ... of is dit het gevolg van vandalisme?
Ik denk beiden!
Maar vergeet niet dat een groot deel van de NMBS is overgekocht (of via andere verenigingen), dus je weet niet wat de staat was waarin het aangekocht is...
SteC
Berichten: 303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
Locatie: Oostende/Baden-Württemberg

Bericht door SteC »

Ik zie daar in de achtergrond trouwens ook een UIC staan. Hoe zou die daar komen?

Verder staat er blijkbaar best wel leuk materiaal, alleen jammer dat van de foto's gezien dit al serieus afgezien heeft.
Plaats reactie