18 Mei 2014 | Venice Simplon Oriënt Expres (1 Foto)

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
The_Knitter
Berichten: 587
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND

18 Mei 2014 | Venice Simplon Oriënt Expres (1 Foto)

Bericht door The_Knitter »

Om 5u50 werd per auto uit Zwijndrecht Nederland vertrokken naar Yvoir, nabij Dinant.

AfbeeldingCFL 3009 + Venice Simplon Oriënt Expres naar Brugge (- Oostende) by Durk Houtsma., on Flickr
Op zondag 18 mei reed de luxueuze Venice Simplon Oriënt Expres naar Brugge, en ging later in de middag weer retour. De ochtend werd vroeg tegemoet gezien, terwijl het eerste daglicht net tevoorschijn kwam.
Na een lange autorit werd een mogelijke stek bij Yvoir bereikt, alwaar ook besloten werd om voor deze stek te gaan.
Zeer punctueel passeert deze prachtige trein, bestaande uit 17 rijtuigen, de 2 fotografen bij Yvoir. Dat de trein er bijna was, dat wisten wij 3 minuten voor doorkomst hier al .. De machinist op de lok gebruikte de tyfoon overmatig in en rond Dinant, maar ook hier werd er nog veelvuldig gebruikt van gemaakt.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22541
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: 18 Mei 2014 | Venice Simplon Oriënt Expres (1 Foto)

Bericht door Steven »

De tyfoon gebruiken?? Volgens mij is dat wel iets anders. Je wil de hoorn/tromp zeggen. In het plat Vlaams voor de meeste ook wel gekend als de klakson. ;-)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22541
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: 18 Mei 2014 | Venice Simplon Oriënt Expres (1 Foto)

Bericht door Steven »

Prachtige foto trouwens
tomdg
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008, 13:40

Re: 18 Mei 2014 | Venice Simplon Oriënt Expres (1 Foto)

Bericht door tomdg »

mooie foto :!:
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: 18 Mei 2014 | Venice Simplon Oriënt Expres (1 Foto)

Bericht door Bordensteker »

Steven schreef:De tyfoon gebruiken?? Volgens mij is dat wel iets anders. Je wil de hoorn/tromp zeggen. In het plat Vlaams voor de meeste ook wel gekend als de klakson. ;-)
In Nederland fluit de machinist net als hier met de claxon, maar die 'toeter' noemen ze bij het spoor daar de typhoon. :wink:

Overigens inderdaad een schitterende foto geworden - dat mag hier wel andermaal rondgebazuind worden!
The_Knitter
Berichten: 587
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND

Re: 18 Mei 2014 | Venice Simplon Oriënt Expres (1 Foto)

Bericht door The_Knitter »

Steven schreef:De tyfoon gebruiken?? Volgens mij is dat wel iets anders. Je wil de hoorn/tromp zeggen. In het plat Vlaams voor de meeste ook wel gekend als de klakson. ;-)
Ahja, dat is weer een ander manier van woorden gebruiken in Nederland. Bij een trein in Nederland noemt men dat een tyfoon (of typhoon, ik vergeet altijd wat juist is :mrgreen: ). Maar je hebt het goed, idd.

Dank allen.
Plaats reactie