foto's van deze maand
- trainfreak
- Berichten: 2627
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
- Locatie: Wettere
De reden waarom dat er gekomen is, is omwille van de Hupactreinen, en niet de militaire treinen! Tot de ingebruikname van dit strengelspoor reden de Hupactreinen over de IJzeren Rijn, met Duitse locwissel te Neerpelt!Steven schreef:is niet echt een wissel, het linkse spoor (van montzen gezien) verloopt een beetje waardoor een militetaire trein exact in midden van de tunnel kan rijden, echter geen kruisend verkeer toegelaten op dat moment (behoeft geen verdere uitleg).
van het normaalspoor naar strengelspoor bestaat er dus wel een wissel maar je komt dus nooit echt op tegenspoor te rijden maar op een stukje spoor dat tussen de twee andere komt te liggen, specifiek gedaan voor deze tunnel om er militaire transporten door te voeren
da strengelspoor heeft niks met hupac te maken da ligt er veel langer dan dat hupac bestaat is puur voor militaire en speciale transporten voorzien die buiten het normale profiel komen van een trein
ik heb nog geen enkel hupac gezien die buiten het klassieke gabarit komt
trouwens heel die lijn is er om militaire reden gelegd, ni vergeten dat de brug in moresnet gebouwd is tijdens den oorlog door dwangarbeiders uit duitse kampen, heel die lijn zorgde er voor aanvoer van militair materieel ten tijden van oorlog
ik heb nog geen enkel hupac gezien die buiten het klassieke gabarit komt
trouwens heel die lijn is er om militaire reden gelegd, ni vergeten dat de brug in moresnet gebouwd is tijdens den oorlog door dwangarbeiders uit duitse kampen, heel die lijn zorgde er voor aanvoer van militair materieel ten tijden van oorlog
- trainfreak
- Berichten: 2627
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
- Locatie: Wettere
Iemand met kennis van zakenSteven schreef:da strengelspoor heeft niks met hupac te maken da ligt er veel langer dan dat hupac bestaat is puur voor militaire en speciale transporten voorzien die buiten het normale profiel komen van een trein
ik heb nog geen enkel hupac gezien die buiten het klassieke gabarit komt
trouwens heel die lijn is er om militaire reden gelegd, ni vergeten dat de brug in moresnet gebouwd is tijdens den oorlog door dwangarbeiders uit duitse kampen, heel die lijn zorgde er voor aanvoer van militair materieel ten tijden van oorlog
Als je goed kijkt op de foto's van de militaire trein dan zie je dat de tanks er slechts een zeer klein beetje overkomen...
225 345-2 bestaat niet en zou trouwens ook niet kunnen kloppen want dan zou het puntnummer 8 moeten zijn.5307 schreef:bij nader inzien heb ik gemerkt dat het niet dezelfde militaire trein is
mijn eerste loc heeft als nr 225 026 - 4
en deze van loccollector is 225 345 - 2
het is de 225 145-2
ja sorry ben een controle freak.
- trainfreak
- Berichten: 2627
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
- Locatie: Wettere
Welke truc zit erachter om het puntnummer te weten?1607 schreef:225 345-2 bestaat niet en zou trouwens ook niet kunnen kloppen want dan zou het puntnummer 8 moeten zijn.5307 schreef:bij nader inzien heb ik gemerkt dat het niet dezelfde militaire trein is
mijn eerste loc heeft als nr 225 026 - 4
en deze van loccollector is 225 345 - 2
het is de 225 145-2
ja sorry ben een controle freak.
das eigenlijk simpel maar moeilijk om via het net uit te leggen. zal een poging doentrainfreak schreef:Welke truc zit erachter om het puntnummer te weten?1607 schreef:225 345-2 bestaat niet en zou trouwens ook niet kunnen kloppen want dan zou het puntnummer 8 moeten zijn.5307 schreef:bij nader inzien heb ik gemerkt dat het niet dezelfde militaire trein is
mijn eerste loc heeft als nr 225 026 - 4
en deze van loccollector is 225 345 - 2
het is de 225 145-2
ja sorry ben een controle freak.
vb:
2+2+5+1+4+5
x1+2+1+2+1+2
---------------------
=2+4+5+2+4+1+0=18
20-18=2
bij het laatste getal dat je uitkomt, hier dus 18 moet je het volgende tiental nemen en dan het getal dat je uitkomt aftrekken.
nog een vb
241 802-8
2+4+1+8+0+2
x1+2+1+2+1+2
-------------------
=2+8+1+1+6+0+4=22
_ _------------------>is normaal 16 maar je splitst die
30-22=8
- trainfreak
- Berichten: 2627
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
- Locatie: Wettere